جوانان با دوری از تجملات باعث ترویج ازدواج‌های آسان شوند
کد خبر: 3833032
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵

جوانان با دوری از تجملات باعث ترویج ازدواج‌های آسان شوند

گروه اجتماعی- مسئول حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: جوانان بایستی با دوری از تجملات و بدعت گذاری‌های پرهزینه در ازدواج باعث ترویج ازدواج‌های آسان در جامعه شوند تا سن ازدواج در جامعه که به یکی از معضلات تبدیل شده است، کاهش یابد.

جوانان با دوری از تجملات باعث ترویج ازدواج‌های آسان شوندحمیده شهبازی، مسئول حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی استان اردبیل در گفتگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: مراسم ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) از ماندگارترین پیوند تاریخ بشر است که بایستی از زندگی، رفتار و منش این دو سلاله پیامبر درس گرفت و جوان‌ها آگاه باشند که سادگی زندگی این دو بزرگوار چیزی از عظمت و شان آن‌ها کم نکرد، بلکه آنان را در تاریخ ماندگارتر کرد و از آنان الگو ساخت.
وی ادامه داد: تبلیغ و ترویج ازدواج آسان، میتواند بخشی از مشکلات جوانان برای ازدواج را حل کند. ازدواج آسان باعث برکت در زندگی است و آنچه در یک ازدواج مهم است، انتخاب فردی صالح و درستکار، با اخلاق حسنه است که باعث پایداری هر ازدواجی میشود.
شهبازی بیان کرد: وقتى تصمیم مى گیرى یک احساس، بنام ازدواج را به سرانجام برسانى اولین حرکت مفید این است که از خودت بپرسی آیا واقعا باور دارى که تا سنین پیرى از سخن گفتن با این شخص لذت خواهى برد؟
وی افزود: تمامى مسائل دیگر در ازدواج، موقت و گذرا است تا زمانى که دو نفر حـرفى براى گفتن و گوشى براى شنیدن دارند مى شود به عمر ارتباطشان امیـد داشت.
مسئول حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: گاهی اوقات افراد برای تشکیل زندگی مشترک آنقدر تعلل میکنند که فرصت هایشان از بین میرود و گاهی نیز آنقدر با عجله تصمیم میگیرند که پشیمان میشوند. ما نمی‌توانیم از مشکلات اجتناب ناپذیری که گاهی در اوایل ازدواج برایمان پیش می‌آید فرار کنیم، خواسته یا ناخواسته با آن‌ها روبه رو خواهیم شد، نکته مهم و اساسی آن است که پیش از ازدواج این مشکلات را بدانیم و روش‌های حل آن را بلد باشیم.
شهبازی ادامه داد: بهتر است بزرگان خانواده زوج‌های جوان را در اوایل زندگی راهنمایی و مشورت بدهند، ولی در زندگی آن‌ها دخالت نکنند.
وی افزود: جوانان ما با دوری از تجملات و بدعت گذاری‌های پرهزینه در ازدواج باعث ترویج ازدواج‌های آسان در جامعه شوند تا سن ازدواج در جامعه که به یکی از معضلات تبدیل شده است، کاهش یابد.
انتهای پیام

captcha