راه پیشرفت کشور، اعتماد به جوانان است
کد خبر: 3833681
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲

راه پیشرفت کشور، اعتماد به جوانان است

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه همدان با بیان اینکه هیچ فردی در کشور مخالف تعامل با دنیا نیست، افزود: راه پیشرفت کشور، اعتماد به جوانان است.

حق بانوان فهم درست جایگاه رفیع در خانواده استبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی،  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ظهر، امروز ۱۸ مردادماه، در خطبه‌های نمازجمعه شهر همدان، اظهار کرد: امروز در فضای سیاسی، راه حل مشکلات کشور را مذاکره می دانیم و در همین شرایط وزیر خارجه تحریم می‌شود و گشایش اقتصادی حاصل نمی‌شود بنابراین راه پیشرفت کشور، اعتماد به جوانان است.

وی ادامه داد: در این شرایط حال بیشتر مسئولان کشور قبول کردند که غرب دنبال مذاکره نیست اما بعضی رسانه‌ها به اشتباه مذاکره را راه حل می‌دانند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه هیچ فردی در کشور مخالف تعامل با دنیا نیست، افزود: نباید به برجام تمرکز کرد بلکه باید توانایی‌های جوانان را جدی گرفت.

وی با اشاره به خواسته‌های اخیر مطرح شده جامعه زنان مانند موتورسواری و حضور در ورزشگاه‌ها در رسانه‌ها اظهار کرد: با مطرح شدن این خواسته‌ها، ارزشهای زنان در جامعه تنزل پیدا کرده این در حالیست که نباید با خواسته‌ها و ارزشهای حقیر مقام زن تنزل یابد.

شعبانی موثقی ادامه داد: حق بانوان فهم درست جایگاه رفیع در خانواده، حفظ حریم زن در جامعه، حضور زن در جامعه به عنوان مربی و تربیت کننده انسان و در امان ماندن از نگاه‌های شوم در جامعه است.

وی در ادامه بیان کرد: بانوان نباید اجازه دهند با این خواسته‌ها ارزش‌گذاری شوند و با سیاسی‌کاری خواسته‌های کوچک برای آنها رقم بخورد چرا که باید جایگاه زن در جامعه حفظ شود و بانوان به زن بودن خود افتخار کنند.

امام جمعه همدان با توضیح اینکه انسان با محاسبات دنیوی به تنهایی کاری از پیش نمی برد، تصریح کرد: لازم است انسان تقوی را رعایت کند تا به سبب رعایت تقوی خداوند برای وی بصیرت ایجاد کند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) و جایگاه ایشان در مذهب تشییع بیان کرد: امام محمدباقر(ع) مظهر تشییع است چرا که پیش از دوران ایشان فضای تقیه بر جامعه شیعه حاکم بود و فرصت بیان احکام برای آنها وجود نداشت.

شعبانی موثقی خاطرنشان کرد: شیعه قبل از امام محمدباقر(ع) و امام صادق(ع) محتاج به دیگران بود و این دو امام معصوم فقه شیعه را زنده کرده‌اند و به عنوان مثال امروز کتاب توضیح‌المسائل از این دو بزرگوار برای شیعیان به یادگار مانده است.

وی با بیان اینکه مظلومیت امام محمدباقر(ع) نهفته و نگفته شده است، اظهار کرد: امروز 187 هزار حدیت موجود است که حدود 70 درصد از آنها متعلق به امام محمدباقر(ع) و امام صادق(ع) است بنابراین می توان گفت امام باقر(ع) با تربیت شاگردانش فکر شیعه را زنده کرد و آنچه این خاندان از ما می خواهد، کسب معارف است.

انتهای پیام

captcha