اعزام ۱۵۰ مُبلغ به مساجد و تکایای بروجن در محرم امسال
کد خبر: 3840013
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
رئیس تبلیغات اسلامی بروجن خبر داد:

اعزام ۱۵۰ مُبلغ به مساجد و تکایای بروجن در محرم امسال

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن گفت: امسال همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، ۱۵۰ مُبلغ به مساجد و تکایای سراسر این شهرستان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالحی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، بیان کرد: در ایام محرم امسال ۱۵۰ مُبلغ بانو و آقا شامل روحانیان مستقر و خود استقرار، طرح هجرت، بومی و اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه قم، مشهد، اصفهان و دفاتر مراجع، در شهرها، بخش‌ها و روستاهای این شهرستان به فعالیت تبلیغی می‌پردازند و مردم را با کلام و معارف اهل‌بیت(ع) آشنا می‌کنند.

وی ابراز کرد: عزاداری سالار شهیدان در سال جاری مسجدمحور خواهد بود و برنامه‌های عزاداری با اقامه نماز جماعت و قرائت قرآن آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام صالحی در خصوص برنامه‌های تبلیغی روحانیان در ایام محرم ۱۴۴۱، گفت: اقامه نماز جماعت، فعالیت‌های فرهنگی، بیان احکام، آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه موضوع طلاق، مواد مخدر، احتکار، حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، بیان ترویج سبک زندگی اسلامی و اهمیت مقابله با سبک زندگی غربی، بیان سیره عملی و فضایل اهل‌بیت به‌ویژه امام حسین(ع) و یارانش، ازجمله این برنامه‌ها هستند.

وی ادامه داد: احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف، دوری از باورهای نادرست در کنار ترویج فرهنگ کار و تلاش، اقتصاد مقاومتی، ترویج سیره اهل‌ بیت‌(ع) و معارف الهی تعاون و همکاری در جشن عاطفه‌ها و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی از عمده فعالیت‌های مبلغان اعزامی خواهد بود.

حجت‌الاسلام صالحی درباره نحوه اعزام مبلغان گفت: با درخواست و اعلام نیاز دهیاری‌ها، هیئت‌ امنا و هیئت‌های مذهبی مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه، روحانیان به شهرها و روستاها این شهرستان اعزام می‌شوند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن بیان کرد: مشکل عمده‌ اعزام مبلغ در این شهرستان، مشکل مکان و استقرار در روستاهای فاقد خانه عالم است.

انتهای پیام

captcha