نیاز مبرم مواکب به آب/ استقرار ۷۰۰ موکب در شلمچه و چذابه
کد خبر: 3846411
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲

نیاز مبرم مواکب به آب/ استقرار ۷۰۰ موکب در شلمچه و چذابه

گروه اجتماعی ــ مسئول ستاد بازسازی عتبات و عالیات خوزستان با بیان اینکه ارائه خدمات به زائران از ۱۳ مهرماه آغاز می‌شود، گفت: ۳۰۰ موکب در چذابه روزانه دویست هزار نفر را اسکان می‌دهند و همچنین در شلمچه ۴۰۰ موکب برپا خواهد شد.

نیازمندی‌های مواکب برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین/استقرار 700 موکب در شلمچه و چذابه

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود موسوی، مسئول ستاد بازسازی عتبات و عالیات خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، گفت: تاکنون بیش از 1400 موکب در سامانه ثبت‌نام کرده، تشکیل پرونده داده و آماده صدور مجوز هستند و از این بین نزدیک به 700 موکب پروانه دارند.

وی ادامه داد: از استان خوزستان حدود 82 موکب به عراق اعزام می‌شوند. این مواکب روزانه 100 هزار اسکان و تغذیه 350 هزار نفر را برعهده دارند.

موسوی همچنین درباره استقرار مواکب در دو پایانه شلمچه و چذابه بیان کرد: استقرار مواکب از پنجم صفر تا بیست و پنج صفر در پایانه چذابه پیش‌بینی شده است. 300 موکب در این پایانه اسکان روزانه دویست هزار نفر و تغذیه 180 هزار نفر را برعهده خواهند داشت.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان خوزستان افزود: در شلمچه نیز 400 موکب از میدان مقاومت تا پایانه شلمچه استقرار می‌یابند. خدمات این مواکب از پنجم صفر تا سی صفر پیش‌بینی شده است. این مواکب به دلیل تردد زائران خارجی مدت زمان بیشتری مستقر خواهند بود.

وی بیان کرد: از 13 مهر خدمات ما کم ‌کم آغاز می‌شود. مواکب ما به شدت نیازمند تأمین آب معدنی، یخ، شکر،‌ نان، برنج، گوشت، رب‌گوجه، چای و قند هستند. مردم می‌توانند کمک‌های خود را از مواکب به ستادهای عتبات شهرستان مربوطه تحویل دهند.

انتهای پیام
captcha