رشد ۸۰ درصدی ورود زوار پاکستانی به کشور از طریق مرز میرجاوه
کد خبر: 3853314
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

رشد ۸۰ درصدی ورود زوار پاکستانی به کشور از طریق مرز میرجاوه

گروه اجتماعی ــ سرپرست اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان‌و‌بلوچستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون در مجموع ۱۴۵ هزار و ۸۶۲ زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد استان شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۸۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

ایوب کرد، سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون در مجموع ۱۴۵ هزار و ۸۶۲ زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد استان شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 80 درصد رشد را نشان می‌دهد.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: اوج ورود زوار، ایام محرم و به‌خصوص ماه صفر بوده است، به‌طوری که در این بازه زمانی، تعداد ۱۱۱ هزار و ۳۴۴ زائر وارد استان شدند.

وی بیان کرد: از این تعداد، 53 هزار و 392 زائر با اتوبوس‌های پاکستانی وارد استان شدند و همچنین ۵۷ هزار و ۹۵۲ زائر نیز با پای پیاده از مرز عبور کردند که بعد از ورود، با کمک اتوبوس‌های ایرانی به غرب کشور منتقل شدند.

کُرد از ورود ۷۸ زائر افغانستانی در این مدت از مرز میلک خبر داد و افزود: زائران این کشور دوست و همسایه نیز با سه دستگاه اتوبوس ایرانی به مشهد مقدس و از آنجا به مقصد شلمچه اعزام شدند.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت پایانه مرزی میرجاوه، اظهار کرد: این پایانه مرزی به عنوان اولین منطقه مرزی با کشور پاکستان همواره میزبان و خدمت‌گزار زائران کشورهای مختلف برای تشرف به کربلا بوده است.

انتهای پیام
captcha