فعالیت ۲ هزار و ۳۵۰ عالم اهل سنت در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3855696
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹

فعالیت ۲ هزار و ۳۵۰ عالم اهل سنت در آذربایجان‌غربی

گروه اجتماعی ــ رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان‌غربی گفت: در سطح استان ۲ هزار و ۳۵۰ عالم اهل سنت فعالیت کرده و و ۲ هزار و ۷۰ مسجد برای برادران اهل سنت استان داریم که قبل از انقلاب تعداد آن ۳۷۰ باب بوده است.

فعالیت ۲ هزار و ۳۵۰ عالم اهل سنت در آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام عسگر فعال‌آذر، رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت آذربایجان‎غربی، امروز، 18 آبان، در نشست خبری با موضوع اعلان ویژه برنامه‌های ستاد هفته وحدت استان، اظهار کرد: در سطح استان ۲ هزار و ۳۵۰ عالم اهل سنت فعالیت کرده و و ۲ هزار و ۷۰ مسجد برای برادران اهل سنت استان داریم که قبل از انقلاب تعداد آن ۳۷۰ باب بوده است.

وی افزود: برای اثبات امکان وحدت می‌توان به دو کشور عراق و ایران اشاره کرد، زمانی  ۸ سال با آنها جنگیدیم و هرکدام هزاران کشته دادیم، اما اکنون دوست و برادریم چراکه زبان مشترک ما وجود امامان معصوم است ما وجود پیامبراکرم(ص) و قرآن و کعبه را داریم.

رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت آذربایجان‎غربی با بیان اینکه در ۶ شهرستان آذربایجان‌غربی دفتر امور اهل سنت دایراست، گفت: ماکو، سردشت، بوکان، مهاباد، پیرانشهر و اشنویه از جمله این شهرستانها بوده و ۲۷۰۰ متر زمین جهت احداث ساختمان اداری و آموزشی اخذ شده که ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: ۶ مدرسه برای برادران و ۲ مدرسه مخصوص خواهران اهل سنت در استان دایر بوده که البته این استان اکثریت حجره محور است و  ۴۳ حجره با ۶۰۰ نفر طلبه در حوزه اهل سنت داریم و جذب طلبه از طریق آزمون ورودی است. 

حجت‌الاسلام فعال‌آذر با بیان اینکه تمام مراسماتی که در هفته وحدت برگزار می‌شود در قالب هماهنگی با ستاد برگزاری هفته وحدت خواهد بود، ادامه داد: برگزاری مراسم مولود‌خوانی در اکثر مساجد اهل سنت به صورت مردمی و منازل مردم ا جمله برنامه‌ها است.

وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: مولودی‌خوانی، ابتهال، برگزاری جشن و سرور در مساجد، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و محافل انس با قرآن، شب شعر، همایش ائمه جمعه و جماعات، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری همایش بزرگ وحدت با حضور علمای شیعه و سنی در مصلای امام خمینی(ره)، تجلیل از روحانیان فعال در تقریب مذاهب اسلامی و نشست هم‌اندیشی وحدت امت اسلامی در مقابل گروه‌های تکفیری را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

حجت‌الاسلام فعال‌آذردر پایان سخنان خود گفت: وجود دشمن از موانع اصلی حفظ وحدت بوده و در گام دوم انقلاب نیز وحدت باید حفظ شود و دشمنان از هر فرصتی برای تفرقه‌افکنی بین ملت ایران استفاده می‌کنند لذا ضروری است برای پیشرفت کشور وحدت رویه در بین اقوام حفظ شود.

انتهای پیام
captcha