10 زندانی جرائم غیرعمد به همت واقفان و خیران یزدی آزاد می‌شوند
کد خبر: 3859896
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴

10 زندانی جرائم غیرعمد به همت واقفان و خیران یزدی آزاد می‌شوند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به مرحله دوم آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، از آزادسازی 10 زندانی به همت واقفان و خیران استان خبر داد.

10 زندانی جرائم غیرعمد به همت واقفان و خیران یزدی آزاد می‌شوندحجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد با اشاره به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از محل موقوفات اظهار کرد: مرحله اول آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در روز عید غدیر با مشارکت عموم مردم و خیران و متولیان موقوفات اجرا شد که طی آن ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد آزاد شدند.

وی ادامه داد: افرادی که در بین زندانیان انتخاب شدند کسانی بودند که به دلیل مشکلات مالی و جرائم غیرعمد، گرفتار زندان شده بودند و به خاطر مبلغی جزئی خانواده‌های آن‌ها نان آور نداشت و با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کرد.

زارع‌زاده با اشاره به مرحله دوم آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد همزمان با هفته وحدت در امامزادگان و بقاع متبرکه، استفاده از مشارکت‌های مردمی را بخشی از این اقدام برشمرد و گفت: تاکنون عموم مردم با مراجعه به امامزادگان و بقاع متبرکه سطح استان وجوهات خود را واریز کرده و در این امر خیر مشارکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: نمایندگان اوقاف، جلساتی را با اداره کل زندان‌ها در استان برای شناسایی زندانیان و در نظر گرفتن اولویت‌ها برگزار کرده اند، همچنین فعالیت دیگر در این زمینه برگزاری جلسات و هماهنگی با خیران و واقفان و عموم مردم برای مشارکت در این امر خداپسندانه است.

زارع‌زاده از آزادی حدود ۱۰ زندانی در مرحله دوم این طرح خبر داد و گفت: فعلاً منتظر مشارکت‌ها هستیم تا به جمع‌بندی نهایی برسیم و امیدوارم بتوانیم تعداد زندانیان آزاد شده از بند را بیش از ۱۰ نفر داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه حضور نداشتن سرپرست خانوار سبب بروز آسیب‌هایی برای خانواده می‌شود گفت: یکی از فعالیت‌های ما در استان شناسایی آسیب‌های اجتماعی است و با رصد این موضوع نبودن سرپرست خانوار را یکی از دلایل برخی آسیب‌های خانواده دریافتیم و در این زمینه کار گسترده‌ای در اداره کل اوقاف و امور خیریه برای آزاد‌سازی زندانیان آغاز شد زیرا بسیاری از خانواده‌ها به دلیل مشکل مالی و بدهی‌های جزئی گرفتار شده‌اند و نبود سرپرست خانواده مشکلات و آسیب‌های بسیاری برای دیگر اعضای خانواده ایجاد کرده است.

حجت الاسلام زارع زاده از عموم مردم و خیران دعوت کرد تا با مشارکت در این امر خداپسندانه خانواده‌ای را از مشکل مالی رها و سرپرست خانوار را به جمع عزیزان شان بازگرداند.

انتهای پیام
captcha