نقش بی‌بدیل خانواده و مدرسه در تربیت دینی فرزندان
کد خبر: 3860549
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵

نقش بی‌بدیل خانواده و مدرسه در تربیت دینی فرزندان

گروه اجتماعی ــ امام جمعه شوط با اشاره به نقش خانواده و مدرسه در تربیت دینی فرزندان گفت: خانواده و مدرسه به عنوان دو نهاد مهم نقش بی‌بدیلی در تربیت دینی فرزندان دارند.

دین در تربیت فرزندان نقش بسزایی دارد

به گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدرضا جباری، امام جمعه شوط، شنبه، ۹ آذر، در جلسه بررسی چالش‌ها و مسائل حوزه کودک که با هدف ارتقای سلامت جسمانی و روانی و بهبود وضعیت کودکان برگزار شد، با بیان اینکه دین مبین اسلام برای تمام سنین افراد برنامه‌ریزی دارد، اظهار کرد: خانواده‌ها باید در رشد روحی، روانی و جسمی فرزندان خود از مبانی دین اسلام استفاده کنند تا شخصیت کودک به بهترین شیوه شکل بگیرد.

امام جمعه شوط تأکید کرد: براساس رویه دین اسلام، کودک ازهمان دوران طفولیت یک انسان بالغ با تمام حقوق یک انسان کامل بوده و برای کودک کرامت و شخصیت خاصی همچون یک انسان بزرگسال قائل است که خانواده و اجتماع نیز باید این موازین شخصیتی را برای کودک رعایت کنند.

وی با اشاره به نقش خانواده و مدرسه در تربیت دینی فرزندان گفت: خانواده و مدرسه به عنوان دو نهاد مهم  نقش بی‌بدیلی در تربیت دینی فرزندان دارند.

امام جمعه شوط ادامه داد: اگر چه اجتماع نیز سهم بسزایی در تربیت کودک و آینده او دارد اما اگر خانواده و مدرسه به درستی از عهده وظایف خود در قبال تربیت کودکان برآمدند کودک تا حد قابل ملاحظه‌ای در قبال آسیب‌های اجتماعی و خطراتی که در جامعه او را تهدید می‌کند، مصون می‌ماند.

نقش مهم والدین در تأمین بهداشت روانی کودکان

مصطفی زمانی، معاون فرماندار شهرستان شوط نیز در این جلسه گفت: والدین به عنوان الگوی رفتاری فرزندان نقش مهمی در تأمین بهداشت روانی کودکان برعهده دارند و در مرحله بعد این مسئولیت به مدارس و جامعه‌ای که کودک در آن رشد و پرورش می‌یابد، محول می‌گردد.

وی افزود: داشتن اطلاعات کافی از نیازهای کودکان یعنی نیاز به آرامش، امنیت، محبت متقابل، محبت همه جانبه، تعلق داشتن به یک خانواده و یا گروه همسالان و تشویق و تحسین به موقع همگی می‌تواند بر سلامت و بهداشت روان کودکان تأثیرگذار باشد و هر کودکی خلقیات و نیازهای خاص خود را می‌طلبد.

معاون فرماندارشهرستان شوط اظهار کرد: مسئولان امرباید چالش‌های پیش‌روی تحقق حقوق کودکان را مورد بررسی قرار داده و بهترین راهکارها را برای رفع این معضلات به کار بگیریم.

این مقام مسئول بیان کرد: ایجاد کلاس‌های آموزشی، ورزشی، شنا، آموزش تیر اندازی می‌تواند برای سلامت روان و رشد کودک، نقش بسیار موثری داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که باید چالش‌ها و تنگناهای حوزه کودک را مشخص کرد، افزود: با یک حرکت جهادی باید چالش‌های حوزه کودکان را مدیریت کنیم و همه باید برای پاسخگویی به این نیاز اساسی دست در دست هم دهیم.

انتهای پیام
captcha