اخلاق خوب؛ بهترین راه جذب مردم برای یادگیری قرآن
کد خبر: 3860569
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
حجت‌الاسلام طباطبایی بیان کرد:

اخلاق خوب؛ بهترین راه جذب مردم برای یادگیری قرآن

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر جامعةالقرآن الکریم با تأکید بر اینکه یک حافظ و قرآن‌آموز باید تأثیرگذار باشد، اظهار کرد: بهترین راه جذب مردم برای یادگیری قرآن اخلاق خوب است که در دیگران اثرگذار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم، مراسم تجلیل از حافظان طرح‌های تخصصی یک، دو، سه و پنج‌ساله شعبه بانوان قم، هفتم آذرماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی، مدیر مؤسسه و حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی، قائم مقام مؤسسه در ساختمان مرکزی جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) قم برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی طباطبایی، مدیر جامعةالقرآن ضمن تبریک حافظ شدن به حفاظ، گفت: یک حافظ و مدرس قرآن باید همیشه در حال تعلیم و تعلم قرآن باشد و وقتی انسان به آخر قرآن می‌رسد، دوباره به اول قرآن رجوع کند و تا هنگامی زنده است به آیات نورانی کلام وحی عمل کند. مدرس قرآن نیز هیچ‌ زمانی نباید تعلیم و قرآن‌آموز تحت تعلم را رها کند. همچنین حافظ باید پس از اتمام حفظ قرآن که اولین قله است به دنبال تثبیت و تفسیر معانی قرآن برود و علوم مختلف قرآن را یاد بگیرد.

وی تصریح کرد: یک حافظ و قرآن‌آموز باید تأثیرگذار باشد. حافظ با رفتار، اخلاق، خوش‌خلقی و متانت می‌تواند در دیگرافراد تأثیرگذار باشد و بهترین راه جذب مردم برای یادگیری قرآن اخلاق خوب است که در دیگران اثرگذار می‌شود.

مدیر جامعةالقرآن الکریم افزود: یک حافظ و قرآن‌آموز باید تأثیرگذار باشد، یک حافظ با رفتار، اخلاق، خوش خلقی، متانت می‌تواند در دیگرافراد تأثیرگذار باشد و بهترین راه جذب مردم برای یادگیری قرآن اخلاق خوب است که در دیگران اثرگذار می‌شود و این خصلت نیکو برای یک حافظ است.

طباطبایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در عالم نعمت‌های فراوانی وجود دارد و خداوند نعمت‌های مادی و دنیایی را به همه داده است، اما نعمت‌های معنوی را به هرکسی نمی‌دهد و ما باید به این فضل خداوند خشنود و مسرور باشیم که خداوند ما را لایق دانسته و این نعمت عظیم را به ما داده است و قلب‌های ما را ظرفی برای قرآن قرار داده است، حفظ قرآن مقدمه راه است و راه طولانی در پیش داریم که مهمترین آن بحث عمل به قرآن است و نباید در عمل به قرآن سستی داشته باشیم.

مدیر جامعة‌القرآن عنوان کرد: زکات علم، یاد دادن آن علم به دیگران است و از آنچه خداوند به شما داده است به دیگران نیز آموزش بدهید و به همه ثابت کنید، قرآن در شما تأثیرگذار بوده است و چیزی که در نوجوانی و جوانی در وجود انسان سرشته شود تا آخر عمر با او همراه خواهد بود و در تمام لحظات زندگی خود با آیات قرآن مأنوس باشید و سعی کنید در مکالمات روزانه خود از آیات استفاده کنید و آیات بر زبان‌تان جاری باشد.

یادآور می‌شود، طی این مراسم از حافظان و اساتید با اهدای قرآن و جوایزی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha