ساخت آرامگاه و گنبد امام جمعه فقید ارومیه
کد خبر: 3861864
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰

ساخت آرامگاه و گنبد امام جمعه فقید ارومیه

گروه سیاست و اقتصاد _ رییس سازمان آرمستان‌های شهرداری ارومیه از ساخت آرامگاه و گنبد مجاهد نستوه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حسنی، امام جمعه فقید ارومیه خبر داد.

ساخت آرامگاه و گنبد امام جمعه فقید ارومیه

حجت‌الاسلام امیرعباس عابدینی، رییس سازمان آرمستان‌های شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: ساخت آرامگاه و گنبد مجاهد نستوه مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی، امام جمعه فقید ارومیه برگرفته از معماری چهار طاقی ایرانی و اسلامی  در حال اجرا است.

وی افزود: باتوجه به جایگاه و منزلت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسنی که رشادت‌ها و جانفشانی‌های فراوان برای اسلام و انقلاب و مردم شریف آذربایجان کرده‌اند کاملا لازم و ضروری بود که آرامگاهی در شان ایشان طراحی و ساخته شود.

رییس سازمان آرمستان‌های شهرداری ارومیه ادامه داد: سازمان آرامستان اقدام به طراحی و ساخت گنبد آرامگاه با استفاده از تجارب مهندسین و معماران خبره شهرداری ارومیه کرده است.

وی عنوان کرد: این بنا دارای چهار طاق ورودی از هر طرف و گنبد میانی در وسط  با ابعاد اصلی طرح 7.5 در 7.5 و زیربنای محل احداث یادمان در حدود 60 مترمربع و حداکثر ارتفاع 11.6 متر است.

حجت‌الاسلام عابدینی تصریح کرد: همچنین قوس‌های شکل دهنده طاق‌های ورودی از نوع قوس پنج و هفت تند است که اطراف آن با کاشی‌کاری‌های اسلیمی و آیات قرآنی نماسازی می‌شود و ارتفاعش در حدود هشت متر است.

وی خاطرنشان کرد: در فضای داخلی نیز کتیبه‌هایی پیش بینی شده که محل نصب آثار به جا مانده و یا نوشته‌ها و خاطراتی از آن مجاهد فقید در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha