شروع مسابقات «اسراء» در صدر اخبار معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3862947
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰

شروع مسابقات «اسراء» در صدر اخبار معارفی رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ امروز صفحات معارفی رسانه‌های مختلف، توجه ویژه‌ای به شروع مسابقات قرآنی «اسراء» داشته‌اند.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز دوشنبه 18 آذرماه، اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز تعداد هشت خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «آغاز پخش سری جدید مسابقات تلویزیونی قرآن اسراء/ جوانگرایی در تیم داوری» آمده است: فصل نهم مسابقات تلویزیونی اسراء که از آن به عنوان بزرگترین مسابقه استعدادیابی قرآنی نیز یاد می‌شود، از یکشنبه شب هفدهم آذر‌ماه به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما رفت تا از این به بعد شاهد هنرنمایی قاریان نوجوان و جوان از قاب تلویزیون باشیم. فصل نهم مسابقه تلویزیونی اسراء ساعت ۲۰ روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه به روی آنتن می‌رود و تکرار آن نیز ساعت ۱۵ روزهای زوج خواهد بود. در این دوره از مسابقه، داوران نسبت به دوره قبل تغییر کرده و ترکیبی از داوران جوان و با تجربه که هر کدام صاحب عناوین متعددی در مسابقات قرآن نیز هستند، حضور دارند. علی‌اکبر ملکشاهی، حامد ولیزاده و مهدی غلام‌نژاد تیم داوری این دوره را تشکیل می‌دهد.

علی‌اکبر ملکشاهی سال ۱۳۷۴ رتبه نخست مسابقات بین‌المللی قرآن ایران را به دست آورده و علاوه بر آن رتبه نخست مسابقات قرآن جانبازان کل کشور در سال ۱۳۷۱ را نیز در کارنامه خود دارد. حامد ولیزاده نیز سال ۱۳۸۹ رتبه نخست مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان و سال ۱۳۹۵ هم رتبه نخست مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران را کسب کرده است. مهدی غلام‌نژاد نیز سال ۱۳۹۷ رتبه نخست مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان را کسب کرده است. وی همچنین در مسابقات بین‌المللی قرآن کشورهای ایران، روسیه و کویت مقام دوم را کسب و در مسابقات ترکیه حائز رتبه‌ شده است. در فصل نهم این مسابقه شرکت‌کنندگانی از ۲۵ استان کشور حضور دارند و در دو بخش بالای ۱۶ سال و زیر ۱۶ سال رقابت خود را برگزار می‌کنند. این شرکت کنندگان در سه رشته قرائت تقلیدی به سبک استاد عبدالباسط، قرائت تقلیدی به سبک استاد منشاوی و قرائت تقلیدی به سبک استاد مصطفی اسماعیل به رقابت با یکدیگر‌ می‌پردازند. پیش‌بینی می‌شود از هر رشته ۱۲ نفر راهی فینال مسابقات شوند.

دیگر اخبار این صفحه در روز جاری شامل اسلام‌هراسی در رسانه‌های قرقیزستان، مزار موسوی‌قهار زیر سایه سیدالکریم/ دفن مناجات‌خوان پیشکسوت در دارالرحمه حرم حضرت عبدالعظیم، پیکر مرحوم موسوی قهار فردا از خانه مداحان بدرقه می‌شود/ جزئیات تشییع و ترحیم، آخرین گفت‌وگوی فارس با مرحوم موسوی قهار| امام رضا (ع) شفا داد و صدایم را برگرداند، مناجات‌خوان سحرهای رمضان خاموش شد/ موسوی قهار دعوت حق را لبیک گفت +صوت و فیلم، سقوط اعتبارات قرآنی در بی‌تفاوتی و سکوت مسئولان/ ۲۰۰ میلیاردی که ۲۰ میلیارد شد و تلاوت ترتیل صفحه ۲۳۵ قرآن باصدای مصطفی اسماعیل+صوت و متن آیات هستند.

تسنیم

شش خبر صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم در روز جاری شامل آغاز سری جدید مسابقه تلویزیونی "اسراء" با حضور داوران جوان، زبان استاد "موسوی قهار" هیچگاه به شکوه باز نشد، «رجل سیاسی» چرا و چگونه به شرایط رئیس جمهور افزوده شد؟ موسوی قهار درگذشت/ صدای سحرهای ماه رمضان خاموش شد، ماجرای عروسی یک زوج جهادی در کوره‌پزخانه‌های اطراف تهران+ عکس و فیلم، و مرجعی که شاه را تهدید کرد، هستند.
هستند.

ایرنا

چهار خبر صفحه معارف خبرگزاری ایرنا در روز جاری شامل حرم حضرت عبدالعظیم(ع) منزل ابدی مناجات خوان دعای سحر، ۱۱۴ هزار طلبه خواهر لشکری برای سازمان تبلیغات هستند، پیام‌های قرآنی گام دوم انقلاب در نمایشگاه قرآن بازخوانی شود و مناجات‌خوان سحرهای ماه مبارک رمضان خاموش شد، هستند.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز تا ساعت 16 هیچ خبری منتشر نکرده است.

ایبنا

پنج خبر صفحه دین خبرگزاری ایبنا در روز جاری شامل اگر انقلاب را تجربه بشری ندانیم، ایراداتش را نمی‌پذیریم، «سلونی قبل ان تفقدونی» تألیف آیت‌الله جوادی آملی رونمایی می‌شود، رونمایی بخشی از اسناد مربوط به رهبر معظم انقلاب در کتابخانه ملی، بیش‌از 10 هزار نسخه خطی فارسی در کتابخانه دانشگاه علیگر هند موجود است، و ثبت نام هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت تمدید شد، هستند.

ایسنا

گروه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز هشت خبر با عناوین رسالت اصلی گفتمان‌سازی در جامعه دینی بر عهده طلبه‌هاست، ساختار هستی هرگز "جنگ" را نمی‌پذیرد، راهکارهای نهادینه کردن اخلاق و معنویت در گام دوم انقلاب بررسی شد، پیکر مرحوم موسوی قهار فردا تشییع می‌شود، برگزاری دوره تربیت پژوهشگر تفسیر تنزیلی در قم، پیام تسلیت معاون سیما در پی درگذشت مناجات‌خوان سحرهای رمضان، آغاز سری جدید مسابقه استعدادیابی قرآنی و مرگ یک نوستالژی دیگر + صوت، منتشر کرده است.

در بخشی از خبر «برگزاری دوره تربیت پژوهشگر تفسیر تنزیلی در قم» آمده است: مؤسسه تمهید تحت اشراف حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور دوره تربیت پژوهشگر تفسیر تنزیلی برگزار می‌کند. این دوره تحت اشراف حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، مفسر قرآن کریم و مدیر حوزه علمیه خواهران برگزار می‌شود؛ ثبت نام از علاقه‌مندان برای حضور در دوره تا ۱۵ دی ماه ادامه خواهد داشت.

ساختارشناسی تفسیر سوره‌ای، مبانی، قواعد، اصول و فوائد تفسیر ترتیبی تنزیلی همچنین مبانی، قواعد، اصول و فوائد تفسیر موضوعی تنزیلی از جمله مباحثی است که در این دوره آموزش داده می‌شود. اتمام سطح سه یا کارشناسی ارشد در رشته تفسیر و علوم قرآن، سکونت دائمی در قم، حاکثر سن ۴۰ سال، از جمله شرایط لازم برای حضور افراد در این دوره است. علاقه‌مندان برای ثبت نام می‌توانند با حضور در مؤسسه قرآنی تمهید به نشانی قم، انتهای زنبیل آباد، خیابان حضرت ابوالفضل(ع)، کوچه ۲، کوچه دانش ۶ پلاک ۲۹ مراجعه کنند. ارائه گواهینامه معتبر پایان دوره، مجوز حضور در درس خارج تفسیر تنزیلی و حمایت از تولیدات علمی از جمله مزایای حضور در این دوره است.

مهر

«آغاز پخش سری جدید مسابقه تلویزیونی اسراء» عنوان تنها خبر امروز گروه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر است.

باشگاه خبرنگاران جوان

شش خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری شامل «گلایه یک مسئول از تخصیص ناچیز بودجه به نهادهای قرآنی در سال ۹۹»، «زمان و مکان تشییع پیکر مرحوم موسوی قهار مشخص شد»، « صوت زیبا و ماندگار از مناجات خوان ماه رمضان»، و«مناجات‌خوان سحرهای ماه رمضان درگذشت»، «پایه‌های اصلی دین اسلام کدامند؟» هستند.

انتهای پیام
captcha