اردوغان: اعطای نوبل به حامی نسل‌کشی مسلمانان بوسنی شرم‌آور است
کد خبر: 3863309
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

اردوغان: اعطای نوبل به حامی نسل‌کشی مسلمانان بوسنی شرم‌آور است

دیگر رسانه‌ها ــ رئیس‌جمهور ترکیه اعطای نوبل ادبیات به نویسنده اتریشی حامی نسل‌کشی بوسنی و هرزگوین را شرم‌آور خواند و همه کسانی را که وجدان دارند، به واکنش علیه این رسوایی فرا خواند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم یادبود هفتاد و پنجمین سال تبعید ترک‌های آهیسکا در مجتمع بش‌تپه آنکارا نسبت به اعطای جایزه نوبل ادبیات 2019 به پتر هاندکه، نویسنده اتریشی حامی نسل‌کشی بوسنی و هرزگوین واکنش نشان داد.

وی، اعطای جایزه به حامی قاتل ده‌ها هزار مسلمان را شرم‌آور دانست و گفت: همه کسانی را که وجدان دارند، به واکنش علیه این رسوایی فرا می‌خوانیم. کسانی که به ما درس دموکراسی و حقوق می‌دهند، از دیکتاتور‌ و سرکرده‌های تروریستی که خون ده‌ها هزار انسان را ریخته‌اند، با فرش قرمز استقبال کرده‌اند. آنها دغدغه دفاع از حق، حقیقت، عدالت و ارزش‌های انسانی را ندارند.

اردوغان ادامه داد: اعطای جایزه نوبل ادبیات به نژادپرستی که قتل‌ عام بوسنی را انکار می‌کند نیز خود گواه عدم حساسیت‌ آنها در قبال این موضوع است. این جایزه فقط دشمنان اسلام و بشریت را تشویق خواهد کرد.

وی همچنین یادآور شد: کسانی که کوچکترین حادثه‌ روی داده در گذشته کشورمان را تحریف و تبدیل به کمپین جهانی سیاه‌نمایی می‌کنند، در مقابل تراژدی ترک‌های آهیسکا کور و کر هستند. در حال حاضر بالغ بر 550 هزار ترک آهیسکایی دور از وطن خود به سر می‌برند. برخی از آنها 75 سال قبل مجبور به ترک دیار خود شدند و برای بازگشت آبرومندانه به سرزمین‌شان مبارزه می‌کنند.

انتهای پیام
captcha