مسیر توسعه از دل امنیت می‌گذرد
کد خبر: 3865918
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴

مسیر توسعه از دل امنیت می‌گذرد

گروه اجتماعی ــ دادستان عمومی و انقلاب سابق کرج ‌با اشاره به اینکه مسیر توسعه از دل امنیت می‌گذرد، اظهار کرد: در جامعه‌ای که امنیت وجود داشته باشد استعدادها شکوفا و مسیر توسعه با سرعت بیشتری طی می‌شود.

مسیر توسعه از دل امنیت می‌گذرد

به گزارش ایکنا از البرز، حاجی رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب سابق کرج، یک دی ماه در مراسم تودیع و معارفه دادستان کرج که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، ‌با اشاره به اینکه مسیر توسعه از دل امنیت می‌گذرد؛ اظهار کرد: در جامعه‌ای که امنیت وجود داشته باشد استعدادها شکوفا و مسیر توسعه با سرعت بیشتری طی می‌شود.
وی با اشاره به ارتقای سطح امنیت در کرج ادامه داد: چند سال پیش اگر ‌صفحه حوادث روزنامه‌ها را مطالعه می‌کردیم، بیشتر آنها به حوادثی اشاره داشت که در کرج اتفاق افتاده بود.
این مسئول با بیان اینکه البرز به واسطه مهاجرپذیری، نزدیکی به تهران و نرخ بالای رشد جمعیت ویژگی خاصی دارد، توضیح داد: هر سال ۱۰۰ هزار نفر یعنی جمعیتی به اندازه یک شهر به البرز اضافه می‌شود که همین امر تامین امنیت آن را دشوار می کند.
شاکرمی با اشاره به اینکه امروز البرز به عنوان استانی امن شناخته می‌شود گفت: با تلاش متولیان امر امروز دیگر از جولان اراذل و اوباش در خیابان‌های البرز به ویژه کرج خبری نیست و آرامش و امنیت در استان حاکم است.
این مسئول در ادامه با اشاره به بخشی از اقداماتی که در پنج سال گذشته و در زمان تصدی او در سمت دادستان کرج صورت گرفته افزود: سال ۹۳ تعداد پرونده‌های ورودی به به دادسرای البرز ۹۶ هزار و ۹۷۰ مورد بوده که این تعداد، در سال ۹۷ علی رغم افزایش جمعیت به ۸۶ هزار و ۶۲۸ هزار مورد رسید.
وی اضافه کرد: در حال حاضر هر یک از شعبات دادسرا در استان کمتر از ۲۵۰ فقره پرونده در حال بررسی دارد که در مقایسه با چند سال قبل به میزان قابل توجهی کاهش داشته است.
دادستان سابق کرج تصریح کرد: از سال از سال ۹۵ تا ۹۷ بیش از ۲۴۰۰ هکتار از اراضی ملی در استان رفع تصرف شده است.
وی با بیان اینکه طی پنج سال اخیر شاهد کاهش جرایم خشن در استان بودیم، افزود: سال ۹۳ و پیش از آن تعداد وقوع قتل در استان حدود ۱۰۰ مورد در سال بود ولی در سال ۹۷ این تعداد به حدود۴۰ مورد رسید.
داستان سابق کرج با مقایسه ورودی‌های زندان‌های استان در سال ۹۳ و ۹۷گفت: در سال ۹۳ حدود ۱۴ هزار و ۴۱۹ نفر بود که در سال ۹۷ به ۹۵۷۶ مورد، رسید.
وی با اشاره به افزایش میزان کشفیات مواد مخدر توضیح داد: سال ۹۳ در مجموع هفت تن مواد مخدر در استان کشف شد که این میزان در سال ۹۷ به ۹ تن رسیده است.
وی تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت آسفالت نامناسب جاده چالوس و ساماندهی وضعیت کاخ مروارید؛ که به مخروبه ای تبدیل شده بود و ایجاد اطلس جنایی استان از دیگر اقدامات صورت گرفته طی چند سال خدمت من در البرز بوده است.
وی در پایان با بیان اینکه طی سه سال گذشته شاهد وقوع بحران‌هایی در استان بودیم گفت: از اینکه تعدادی از هموطنان در این حوادث تیر خورده و زخمی شدند از صمیم قلب ناراحت هستیم.

 

انتهای پیام
captcha