بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی به دور از لابی‌گری ها
کد خبر: 3868009
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳

بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی به دور از لابی‌گری ها

گروه سیاست و اقتصاد_  رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: شورای نگهبان همچون دوره‌های گذشته به دور از رایزنی‌ها و لابی‌‌گری‌ها بررسی صلاحیت‌ها را بر عهده گرفته است.

بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی به دور از لابی‌گرهاقنبر كريم‌نژاد، رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به بررسی صلاحیت‌ نامزدها اظهار کرد: بررسی صلاحیت‌ کاندیداها طبق قانون انجام شده و شورای نگهبان نیز امسال همچون دوره‌های گذشته به دور از رایزنی‌ها و و لابی‌گری‌ها بررسی صلاحیت‌ها را بر عهده گرفته است.

 وی با بیان اینکه اگر کسی ادعا کند که شورای نگهبان صلاحیت یک فردی را بر اساس لابی‌گری رد کرده و یا رد صلاحیت فردی را براساس رایزنی تایید کرده است به مجموعه شورای نگهبان تهمت زده  و این ادعا کاملا کذب است.

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان‌غربی ادامه داد: در مجموع چهار روش در جهان برای صیانت از قانون اساسی وجود دارد که عبارت‌اند از روش اروپایی، آمریکایی، اروپایی-آمریکایی و شورایی، که نظام جمهوری اسلامی ایران نیز در قانون اساسی خود از روش شورایی استفاده کرده است.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان وظیفه دارد که فقط صلاحیت کاندیداهایی که در مجلس ثبت نام کرده‌اند را طبق قانون بررسی کند، تصریح کرد: براساس قانون، شورای نگهبان در مورد کارآمدی و ناکارآمدی ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی هیچ تکلیفی ندارد.

کریم‌نژاد عنوان کرد: خطوط قرمز شورای نگهبان، نداشتن التزام عملی به قانون اساسی و اسلام، فساد مالی، فساد اخلاقی و مخالفت با نظام جمهوری اسلامی بوده که از موارد مهم و شرایط اصلی در تائید یا رد صلاحیت‌ها است.

وی با بیان اینکه مردم معیار اصلی انتخاب یک نماینده اصلح هستند و باید براساس بصیرت و آگاهی نماینده صالح را انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: حضور حداکثری در انتخابات، یک اصل و از ضرورت‌های نظام است و مردم باید با حضور در پای صندوق‌های رای، آینده کشورشان را رقم بزنند و برای چهار  سال آینده تصمیم بگیرند.

 

انتهای پیام
captcha