مفهوم خیانت در کلام پیامبر اکرم(ص)
کد خبر: 3870607
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

مفهوم خیانت در کلام پیامبر اکرم(ص)

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه بوکان با بیان روایاتی از پیامبر اکرم(ص) درباره خیانت، گفت: انسان خداجو هیچ‌وقت به کسی خیانت نمی‌کند؛ خیانت از همه گناهان بزرگ‌تر است مخصوصاً خیانت به دین و وطن.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ ملاعباس احمدی، امام جمعه بوکان، ۲۰ دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن قدردانی از حضور مردم در مراسم بزرگداشت شهید رشید اسلام سپهبد «قاسم سلیمانی» گفت: سردار سلیمانی همیشه حامی مسلمین و نماد امنیت کشور بود؛ شهادت او باعث اتحاد هرچه بیشتر مسلمانان اهل سنت و شیعه در تمام کشورهای اسلامی شد. راه سلیمانی را ادامه می‌دهیم همان‌گونه که بعد از شهادت سردار پاسخی قاطع به دشمنان دادیم.
وی در ادامه طی سخنانی با موضوع خیانت، اظهار کرد: انسان خداجو هیچ‌وقت به کسی خیانت نمی‌کند. خیانت از همه گناهان بزرگ‌تر است مخصوصا خیانت به دین و وطن.
امام جمعه بوکان خیانت به خدا و رسول خدا، خیانت به مؤمنان، خیانت به انسان‌های دیگر، خیانت به دوست و خیانت در آیین همسر‌داری را از انواع خیانت برشمرد و گفت: خداوند درقرآن می‌فرمایند که ای ایمان‌داران به خداوند به رسول خدا و امانت‌های یکدیگر خیانت نکنید در حالی که می‌دانید خیانت چه گناه بزرگی است.
وی ادامه داد: پیامبر خدا‌(ص) نیز می‌فرمایند که یکی از آن چیزهایی که زن به مرد خیانت می‌کند به‌جز خیانت مالی و ناموسی که بالاترین درجه خیانت است؛ خیانتی است که وقتی مرد دوست نداشت با کسی ارتباط داشته باشی اما این کار را انجام بدهی. همچنین خیانت مرد به همسر نیز کاملاً مطرود است و از روز اول که پیمان زناشویی بسته می‌شود و عهد می‌بندد باید تا آخر عمر به آن پایبند باشند.
خطیب جمعه بوکان بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند که از امت من نیست کسی که حقه‌بازی و خیانت به مسلمین روا دارد، هر کسی و در هر پست و مقامی باشد. حتی خداوند در سوره مبارکه نساء می‌فرمایند که ای پیامبر تو دفاع نکن از کسانی که به نفس خود خیانت می‌کنند خداوند خائنان و گناهکاران را دوست ندارد.
وی با بیان اینکه نتیجه تمام اعمال چه خوب و چه بد به خودمان منعکس می‌شود، گفت: گاهی اوقات میان زوجین رفتاری پیش می‌آید که نتیجه آن انجام کارهای ناشایست است و هر یک از زن و مرد در صدد تلافی هستند که کاری بسیار ناپسند است و باید از این امر دوری و بخشش را جایگزین رفتار تلافی‌جویانه کرد.
ملاعباس احمدی خطاب به نمازگزاران که همیشه خانواده‌ای مستحکم و بر اساس آیین و شرع مقدس اسلام داشته باشید، تأکید کرد: خواهران و برادران عزیز به هیچ وجه به همدیگر خیانت نکنید؛ اگر خطراتی به دل‌تان آمده توبه کنید و به راه خداوند بازگردید که خداوند ارحم الراحمین است.
خالد چوروکه
انتهای پیام
captcha