فاجعه سقوط هواپیما قابل دفاع نیست/ خدمات ۴۰ ساله سپاه نادیده گرفته نشود
کد خبر: 3871002
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶

فاجعه سقوط هواپیما قابل دفاع نیست/ خدمات ۴۰ ساله سپاه نادیده گرفته نشود

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار خراسان شمالی گفت: فاجعه سقوط هواپیما اوکراینی، قابل دفاع نیست، اما نباید خدمات ۴۰ ساله سپاه در این حادثه نادیده گرفته شود.

فاجعه سقوط هواپیما اوکراینی، قابل دفاع نیستبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی، امروز، 22 دی‌ماه در ستاد گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر استان با اشاره به اینکه سقوط هواپیما اوکراینی برای تمام مردم ایران دردناک بوده است، گفت: غم از دست دادن عزیزان موضوع راحتی نیست اما در این بین نباید خدمات 41 ساله سپاه پاسداران را نیز نادیده گرفت.

وی گفت: مسئولان کشور در حال بررسی دقیق موضوعات هستند و همکاری‌های لازم انجام می‌شود، اما نباید اجازه داد که دشمنان انقلاب اسلامی از این شرایط به نفع خودشان استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: سردار سلیمانی اگر تبدیل به سردار دل‌ها برای مردم شد، به واسطه عملگرایی ایشان بوده است و همین موضوع موجب شد تا دشمنان انقلاب اسلامی به حذف فیزیکی ایشان دست بزنند.

شجاعی بیان کرد: اخلاص و دلسوزی سردار سلیمانی را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم و مسئولان باید جوابگو حضور حداکثری مردم در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی باشند.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد:  فرسنگ‌ها فاصله فرهنگی بین ما و ابرقدرت‌های دنیا وجود دارد، اما ما اشتباه خود را پذیرفتیم و پیگیر مسائل هستیم اما زمانی که در تیرماه 67 هواپیما ایرانی توسط ناو آمریکایی نشانه گرفته شد و صدها نفر کشته شدند، رئیس جمهور آمریکا به فرمانده خود مدال شجاعت داد.

استاندار خراسان‌شمالی اظهار کرد: از 22 بهمن سال گذشته تا 22 بهمن امسال بسیار متفاوت بوده است و تحریم‌های سخت‌تری اعمال شده است اما ما مسئولان باید تکلیف خود را بدانیم و پاسخ حضور مردم را به خوبی بدهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی، امام جمعه بجنورد در ادامه این جلسه بیان کرد: در جنگ و دعوا نقل تقسیم نمی‌کنند و این اتفاقات پیش می‌آید و نباید زحمات نیروهای مسلح را در این چندین ساله نادیده بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه دست‌های پشت پرده‌ای در این اتفاق وجود داشته است، اضافه کرد: با صداقت با مردم صحبت کردیم و جعبه سیاه هواپیما را بررسی کردیم و نتیجه نیز به مردم اعلام شد، اما مسائل نظامی را نمی‌توان به صورت دقیق بیان کرد و برخی از مسائل امنیتی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد: جنگ یعنی اینکه دشمن را فریب دهیم نه اینکه به دشمن کد بدهیم و از همین جهت تمام مسائل نظامی قابل بیان نیست.

به گفته وی برنامه امسال دهه فجر باید متفاوت‌تر برگزار شود و امسال با کوله باری 40 سال از تجربه دهه فجر را جشن خواهیم گرفت.

حجت‌الاسلام یعقوبی بیان کرد: حضور مردم در این 41 سال همراه با طراوت بوده است و مردم نشان دادند که در مسائل سیاسی درک و شعور بالایی دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد: نمی‌گوییم نظام ما هیچگونه عیب و نقصی ندارد اما در این 41 سال دستاوردهای بسیاری وجود داشته است و باید این دستاوردها را به نسل جوان منتقل کنیم تا بدانند کجا بودیم و به کجا رسیدیم.

به گفته وی در ایام دهه فجر امسال برنامه 10 شب 41 مسجد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سالاری، رئیس شورا هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز گفت: اگر سقوط هواپیما اوکراینی و علت این سقوط زودتر اطلاع‌رسانی می‌شد به طور قطع ملت ما نیز درک می‌کردند.

وی با تأکید بر اهمیت جلسات ستاد دهه فجر، اضافه کرد: در سال‌های گذشته مصوباتی وجود داشته است که اجرایی نشده است و در سال جاری باید مسئولان برنامه‌های اجرایی خود را ارائه دهند و در جلسه بعدی نیز گزارش عملکرد وجود داشته باشد.

انتهای پیام
captcha