ابعاد سانحه هواپیمایی با آگاهی و بردباری بررسی شود/ مسئولان پاسخگو باشند
کد خبر: 3871119
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵

ابعاد سانحه هواپیمایی با آگاهی و بردباری بررسی شود/ مسئولان پاسخگو باشند

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: باید اجازه داد با آگاهی، علم، صبر و بردباری تمام ابعاد این حادثه بررسی شود و هرکس خطا کرده به مردم پاسخ دهد و مسئولیت‌پذیر باشد و هرچند این خطا اجتناب‌ناپذیر است.

سانحه هواپیمایی باید از دیدگاه‌های توصیف درست، تحلیل صحیح و ارائه راهکار مناسب، بررسی شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، روز گذشته، 22 دی ماه، در مراسم گرامیداشت جان‌باختگان سانحه هواپیمایی ایران ـ اوکراین به‌ویژه نخبگان دانشگاهی، اظهار کرد: این سانحه را به خانواده‌ها داغدار تسلیت عرض می‌کنم و باید این حادثه از سه دیدگاه بررسی و تحلیل شود.

وی با دیدگاه‌های بررسی سانحه هواپیمایی، افزود: مسئولان ابتدا باید توصیف درست، سپس تحلیل صحیح و بعد از آن راهکارهای مناسب برای جلوگیری از این نوع حوادث ارائه دهند تا در آینده دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

حجت‌الاسلام خدایاری ادامه داد: دلایل و علل مختلفی برای وقوع این حادثه نقش داشته که باید بررسی‌های لازم انجام گیرد و اطلاعات مربوط به آن بصورت شفاف و روشن در اختیار مردم قرار گیرد و مسئولان، مسئولیت آن را برعهده بگیرند.

وی تصریح کرد: در تمام کشورهای جهان، حتی کشورهای فوق پیشرفته نیز وقوع حوادثی نظیر این سانحه وجود دارد ولی فرق آن، نحوه برخورد با آن است که باید عاقلانه و با صلاحدید منافع جمهوری اسلامی با چنین سوانحی برخورد کرد.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی بیان کرد: سؤال‌های زیادی در وقوع این حادثه وجود دارد که باید به دور از احساسات و با صبر و بردباری همه نهادها و سازمان‌های دخیل، این مسئله بررسی شود و باید حقوق همه جانباختگان پیگیری شود و وحدتی که در پی شهادت سردار سلیمانی بوجود آمده بود نباید کمرنگ شده و از بین رود.

وی افزود: باید اجازه داد با آگاهی، علم، صبر و بردباری تمام ابعاد این حادثه بررسی شود و هرکس خطا کرده به مردم پاسخ دهد و مسئولیت‌پذیر باشد و هرچند این خطا اجتناب‌ناپذیر است.

حجت‌الاسلام خدایاری تصریح کرد: حوادث هفته گذشته نشان داد که باید درایت و تعقل را در کارها افزایش داد، صحبت با مردم با شفافیت انجام گیرد و در دستگاه قضایی این حادثه پیگیری شود.

وی ابراز کرد: نباید اجازه داد حاشیه‌ها پررنگ‌تر از متن شود و این مسئله باید به خوبی مدیریت شود، زیرا دشمنان از این نوع حوادث سوءاستفاده می‌کنند و در پی دسیسه‌چینی و توطئه برای نفوذ و دخالت در کشور هستند که باید مانع از آن شد.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی بیان کرد: شهید سلیمانی یک فرمانده عالی استراتژیک بود که بالاتر از معیارهای تراز جهانی قرار داشت و ملت ما ارادت و عشق خاصی به وی داشتند نه تنها ملت ایران بلکه در کل جهان محبانی داشت.

وی ادامه داد: او یک سرمایه انسانی برای کشور بود که موجب صلح و آشتی در خاورمیانه بود و انتظار می‌رود ملتی که افرادی همچون سردار سلیمانی را دارند، در استراتژی و محاسبه و اندازه‌گیری‌ها دقیق عمل کرده و همیشه باعقلانیت و درایت برخورد کنند.
 

انتهای پیام
captcha