شرکت بیش از ۲ هزار سمنانی در آزمون سراسری قرآن و عترت
کد خبر: 3873169
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷

شرکت بیش از ۲ هزار سمنانی در آزمون سراسری قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول امور قرآن و عترت ارشاد سمنان با بیان اینکه هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت با هدف سنجش و ارزیابی کمی و کیفی مؤسسات قرآنی، شناسایی نخبگان قرآنی و ایجاد انگیزه در قرآن‌آموزان برگزار می‌شود، گفت: ۲۸۱۷ نفر از استان در این آزمون شرکت کرده‌اند.

شرکت بیش از 2 هزار سمنانی در هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت

مجتبی نورمحمدی، مسئول امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه هجدهمین آزمون قرآن و عترت با هدف سنجش و ارزیابی کمی و کیفی مؤسسات قرآنی، شناسایی نخبگان قرآنی و ایجاد انگیزه در علوم قرآن‌آموزان برگزار می‌شود، گفت: چهار عنوان گروه برای این آزمون تعریف شده است.

وی ادامه داد: گروه اول برای آزمون ترجمه و مفاهیم قرآن، تفسیر درک و معانی سوره بقره، گروه دوم معارف اهل بیت(ع) شامل ترجمه نهج‌البلاغه، حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه، گروه سوم حفظ قرآن در 10 رشته حفظ جزء سی، حفظ جزء اول، حفظ سوره بقره، حفظ پنج جزء اخر، حفظ پنج جزء اول، 10 جزء اول، 15 جزء اول ، 20 جزء اول ، 25 جزء اول و حفظ کل را شامل می‌شود.

نورمحمدی با اشاره به اینکه گروه چهارم بخش الکترونیک در رشته سبک زندگی و سیره معصومین(ع) است، یادآور شد: روخوانی آنلاین قرآن به‌صورت الکترونیکی 25 و 26 دی برگزار شد.

مسئول امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از شرکت 428 نفر در بخش روخوانی در گروه آزمون الکترونیک و 306 نفر در سبک زندگی و سیره معصومین خبر داد و متذکر شد: در این گروه در مجموع 734 نفر شرکت کرده‌اند.

به گفته وی، بخش کتبی این آزمون 11 بهمن به‌صورت متمرکز و سراسری در دو بخش بالای 10 سال برگزار می‌شود و فقط بخش حفظ در اسفندماه به‌صورت شفاهی برای زیر 10 سال برگزار خواهد شد.

نورمحمدی با تأکید بر اینکه 2817 نفر در استان در این آزمون شرکت کرده‌اند، گفت: شهرستان شاهرود 884 نفر، سمنان 980، گرمسار 148، مهدیشهر 173، میامی 140، ارادان 113 و سرخه 71 نفر ثبت نام کرده‌اند.

مسئول امور قرآن و عترت ارشاد سمنان افزود: روخوانی حفظ جزء سی با 451 نفر بیشترین شرکت‌کننده در سطح استان را داشته و در بخش روخوانی الکترونیکی، 428 نفر شرکت کرده‌اند.

این مسئول قرآنی استان با تأکید بر اینکه هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در 8 حوزه در سطح استان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: محل‌های برگزاری در مرکز استان، سمنان دانشگاه علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی، شاهرود دبیرستان نمونه علامه طباطبایی، دامغان مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی، گرمسار نگارخانه بهار، مهدیشهر موسسه قرآنی مصباح المنیر، آرادان دبیرستان شهید مدرسی، میامی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرخه جامعة‌القرآن این شهرستان خواهد بود و صدور کارت از امروز 98/11/1 از طریق پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir امکان‌پذیر است.

وی متذکر شد: حد نصاب در آزمون کتبی 70 و الکترونیکی 80 است که به تمامی شرکت‌کنندگانی که نمرات آن‌ها بالای 90 باشد لوح تقدیر و تمامی کسانی که رتبه 100 را کسب کنند جوایز کشوری به آن‌ها اعطا و دارندگان نمره 70 تا 80 نیز گواهی‌نامه معتبر دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha