وحدت، راهکار مقابله با افراطی‌گری و عامل توسعه است
کد خبر: 3878177
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

وحدت، راهکار مقابله با افراطی‌گری و عامل توسعه است

معاون اول رئیس جمهوری گفت: وحدت داروی پیشگیری از خشونت و افراطی‌گری و عامل توسعه بنیان‌های اقتصادی و محرومیت‌زدایی است؛ امام(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره بر تقریب به عنوان یک اصل اساسی تأکید داشته و باید از سوی همه گروه‌ها رعایت شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری امروز، در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در جمع مردم شهرستان زاهدان، گفت: بسیار خوشحالم که در این روز بزرگ، در میان مردم زاهدان هستم؛ مردمی که در طول این سال‌ها همواره پشتیبان نظام بودند و در صحنه‌های مختلف، حماسه‌آفرینی کرده‌اند.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این‌که انقلاب اسلامی متعلق به مذهب یا گروه خاصی نیست، ادامه داد: امروز این مردم آمده‌اند تا بگویند این انقلاب برخاسته از مردم است و به همه مردم از هر گروه و طبقه و مذهبی تعلق دارد.

وی اظهار کرد: مردم آمده‌اند تا اعلام کنند این انقلاب تنها یک میراث تاریخی نیست و فقط بزرگسالان را در بر نمی‌‌گیرد؛ این انقلاب سرمایه امروز و فردای ایران سربلند است و جوانان و نوجوانان و کودکان هم مانند بزرگان در این انقلاب سهیم هستند.

جهانگیری افزود: انقلاب اسلامی واقعه‌ای نیست که در تاریخ بماند و کم کم به فراموشی سپرده شود، بلکه یک حرکت اجتماعی عظیم است که پیوسته جریان دارد.

وی بیان کرد: یکی از اساسی‌ترین آرمان‌های انقلاب که حضرت امام(ره) تأکید بسیاری روی آن داشتند، تحقق عدالت بود؛ انقلاب آمد تا عدالت را در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برقرار کند. امروز نیز باید به همان آرمان برگشت و در این راه مجاهدت کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی دیگر از شعارهای انقلاب اسلامی، قانون‌مداری و حاکمیت قانون بود. افراد انقلابی به نظم و قانون تمکین می‌کنند و این اصل مهم نباید فراموش شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی سبب تحکیم وحدت میان شیعه و سنی شد، اظهار کرد: وحدت داروی پیشگیری از خشونت و افراطی‌گری و عامل توسعه بنیان‌های اقتصادی و محرومیت‌زدایی است؛ امام(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره بر تقریب به عنوان یک اصل اساسی تأکید داشته و باید از سوی همه گروه‌ها رعایت شود.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه در شرایط ویژه‌ای قرار داریم و آمریکا و صهیونیست‌ها خواب‌های زیادی دیده‌اند، افزود: دشمنان بعد از ۴۰ سال با تحریم سعی می‌کنند جمهوری اسلامی را از پیشرفت باز دارند، از جنگ اقتصادی استفاده کردند نتیجه نگرفتند و امروز به حربه‌های دیگری متوسل شده‌اند.

وی گفت: امریکایی‌ها در یک جنایت بزرگ، سردار حاج قاسم سلیمانی را شهید کردند که با این اقدام، حرکت جدیدی در منطقه آغاز شد.

جهانگیری با اشاره به اینکه چهلم شهادت سردار سلیمانی نقطه همبستگی و وحدت و وصل اقشار جامعه است، افزود: این شهید بزرگوار همواره به مصلحت ملت و کشور فکر می‌کرد و امنیت را به همراه می‌آورد؛ باید از وی در ادامه راه الگو گرفت.

انتهای پیام
captcha