کاندیداها برای خدمت به مردم با یکدیگر رقابت کنند
کد خبر: 3879914
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

کاندیداها برای خدمت به مردم با یکدیگر رقابت کنند

امام جمعه سلماس با اشاره به اینکه کاندیداها باید برای خدمت به مردم با یکدیگر رقابت کنند، بیان کرد: نمایندگان مجلس مدافع حقوق مردم هستند که این مسئولیت حق‌الناس محسوب شده و امانت الهی است.

مسوولیت نمایندگی مجلس امانتی الهی و حق‌الناس استحجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم طباطبایی، امام جمعه سلماس، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه براساس آمار میانگین مشارکت مردم در ۱۰ دوره اخیر انتخابات برابر با ۶۰ درصد است، اظهار کرد: این آمار در حالی است که در کشورهای پیشرفته که ادعای دموکراسی دارند میانگین مشارکت مردم ۴۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات یک آزمون بزرگ است، افزود: لازمه سربلند بیرون آمدن از این آزمون و قبولی در آن حضور حداکثری در انتخابات و رأی دادن به کاندیدای مورد نظر در اول وقت و انتخاب فرد اصلح بر اساس معیارها است.

امام جمعه سلماس با اشاره به تعدادی از این معیارها ادامه داد: فرد اصلح از توهین و اهانت به رقبای دیگر پرهیز کرده و زندگی فردی را زیر و رو نمی‌کند تا نکته سیاهی در پرونده رقیب پیدا کند و از این طریق به رقیب ضربه بزند چرا که فردی اگر در امانت‌داری اسرار دیگران کوتاهی کرده و آبروی فردی را می‌برد پس از رأی آوردن نمی‌تواند اسرار کشور را حفظ و امانتدار خوبی برای حق مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه کاندیداها باید برای خدمت به مردم با یکدیگر رقابت کنند، بیان کرد: نمایندگان مجلس وکیل مردم هستند که باید مدافع حق و حقوق آنها در مجلس باشند و این وکالت وظیفه سنگینی بوده که حق‌الناس محسوب شده و امانت الهی است که باید به خوبی از این امانت مراقبت کرد.

حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان اینکه رفتارهای کاندیداها در زمان تبلیغات نشانه خوبی برای شناختن این افراد است، تصریح کرد: در زمان تبلیغات اگر مشاهده کردید فردی پول زیادی خرج می‌کند این یک هشدار جدی است. افرادی هم برای کسب رأی اقدام به خرید و فروش رأی می‌کنند که این یعنی فروختن تفکر و همچنین نشان‌دهنده ضعف کاندیدا است که توانایی ندارد از راه درست رأی کسب کند.

وی با بیان اینکه در آستانه انتخابات فشار دشمنان بیشتر شده است تا مردم را از حضور در پای صندوق‌های رأی بازدارند، بیان کرد: از جمله اقدامات دشمنان ایجاد اختلافات قومی و مذهبی، تخریب چهره‌های انقلابی، زیر سؤال بردن وظایف شورای نگهبان و ایجاد شک و شبهه در صحت انتخابات است.

انتهای پیام
captcha