از سیل ویرانگر تا حمایت ملی از سپاه پاسداران
کد خبر: 3885974
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
مهم‌ترین رویداد‌های نیمه اول سال 98 /

از سیل ویرانگر تا حمایت ملی از سپاه پاسداران

«نامگذاری سال 98 از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان رونق تولید»، «وقوع سیل در چند استان کشور»، «تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی آمریکا»، «اسقاط پهباد آمریکایی در هرمزگان»، «تحریم محمدجواد ظریف»، «حذف سود و جریمه مضاعف در نظام بانکی» و «تحریم مجدد بانک مرکزی» از مهم‌ترین اخبار حوزه سیاست و اقتصاد در نیمه اول سال 1398 بود.

از آغاز سال با سیل ویرانگر تا حمایت ملی از سپاه پاسداران

به گزارش ایکنا، سال 1398 با همه تلخی‌ها و شیرینی‌هایش به پایان رسید، سالی که رویدادهای مهمی در کشور رخ داد. در ادامه مهم‌ترین رویدادهای سیاسی و اقتصادی را که در شش ماهه اول سال گذشته شاهد آن بودیم مرور می‌کنیم.

فروردین

راه حل مشكل معیشت مردم رونق تولید است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سال 1398 به عنوان سال «رونق تولید» تاكید كردند كه راه حل مشكل معیشت مردم رونق تولید است. سال ۹۷ را ما سال «حمایت از كالای ایرانی» اعلام كردیم. نمی‌توانم بگویم كه این شعار به طور كامل عملی شد، امّا می‌توانم بگویم این شعار به صورت وسیعی مورد توجه قرار گرفت و در بسیاری از موارد، این شعار از سوی مردم عمل شد و همین قطعاً تأثیر خواهد داشت. امسال مسئله‌ «تولید» مطرح است. می‌خواهم مسئله‌ تولید را به عنوان محور فعالیت قرار دهم. مقصود خود از تولید را ان‌شاءالله در سخنرانی روز اول سال توضیح خواهم داد كه منظور از تولید چیست. تولید اگر چنانچه به راه بیفتد، هم می‌تواند مشكلات معیشتی را حل كند، هم می‌تواند استغناء كشور از بیگانگان و دشمنان را تأمین كند، هم می‌تواند مشكل اشتغال را برطرف كند، هم حتی می‌تواند مشكل ارزش پول ملی را تا حدود زیادی برطرف كند. لذاست كه مسئله‌ تولید به نظر من مسئله‌ محوری امسال است؛ لذا من شعار را امسال این قرار دادم: «رونق تولید». باید همه تلاش كنند تولید در كشور رونق پیدا كند...

رهبر انقلاب: ۹۸؛ سال فرصت‌ها و گشایش‌ها برای ملت ایران خواهد بود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نخستین روز سال نو در اجتماع پرشور انبوه زائران و مجاوران حرم رضوی، سال ۹۸ را «سال فرصت‌ها» خواندند و با تأكید بر اینكه تحقق شعار امسال یعنی «رونق تولید» موجب ایجاد تحول در بخش‌های مختلف، افزایش اشتغال، حل مشكلات معیشتی، اصلاح نظام بانكی، افزایش ارزش پول ملی و توازن بودجه‌ای خواهد شد، سخنان مهم و پرنكته‌ای را درباره «مسائل سال جاری، مواجهه دولت‌های غربی با ایران و اقتصاد و رونق تولید» بیان كردند و در محور چهارم سخنان خود به تبیین وظایف جوانان در تحقق مفاد بیانیه راهبردی گام دوم پرداختند.

چهار مرزبان آزاد شده ایرانی وارد تهران شدند

چهار مرزبان ربوده شده كشورمان شامگاه جمعه، 2 فروردین از طریق فرودگاه مهرآباد وارد كشور شدند.

سیل ویرانگر در چند استان‌ کشور

از جمله اتفاقات ناگواری که از همان روزهای اول سال 98 رخ داد سیل ویرانگر در چند استان شمالی، غربی و جنوب غربی بود که متأسفانه جان تعدادی از هم‌وطنان را گرفت.

وزیر كشور: همه برای كمك به مردم سیل‌زده ایستاده‌ایم

وزیر كشور با تاكید بر اینكه همه دستگاه‌های اجرایی با همه امكانات برای كمك به مردم سیل‌زده پای كار هستند، گفت: دولت خسارت‌ها را جبران خواهد كرد.

رهبر انقلاب: امكانات بیشتری برای امداد به مناطق سیل‌زده گسیل شود

در پی حادثه سیل ویرانگر در استان‌های گلستان و مازندران و نیاز مبرم سیل‌زدگان به كمك‌های نیروهای مسلح، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به رئیس ستاد كل نیروهای مسلح دستور دادند، امكانات بیشتری برای امداد به این مناطق گسیل شود.

سردار غلامی: هفت هزار بسیجی به كمك سیل‌زدگان شمال كشور رفتند

معاون هماهنگ‌كننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: بیش از هفت هزار بسیجی برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان‌های گلستان و مازندران اعزام شدند.

رئیس‌جمهور: صدور مجوز ساخت در بستر رودخانه‌ها معامله با جان مردم است

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی، صدور مجوز ساخت در بستر رودخانه‌ها را معامله جان مردم با پول كثیف دانست و گفت: سیل فروردین صدای رسای طبیعت بود و باید سال 98 را سال آزادسازی طبیعت در كل ایران كنیم.

حجت‌الاسلام مروی به تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حكمی حجت‌‌الاسلام حاج شیخ احمد مروی را به تولیت آستان قدس رضوی منصوب كردند.

اقدام آمریکا در تروریستی نامیدن سپاه پاسداران

یکی دیگر از اتفاقات مهمی که در فروردین‌ماه 98 رخ داد اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در تروریستی نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. این اقدام خشم مردم و مقامات ایران را برانگیخت و موج گسترده‌ای از حمایت از سپاه پاسداران در سراسر کشور شکل گرفت.

طرح دو فوریتی مجلس برای مقابله با اقدام احتمالی آمریكا درباره سپاه

رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تهیه طرح دو فوریتی در مجلس برای مقابله با برنامه احتمالی آمریكا در قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی این كشور خبر داد و گفت: سه فراكسیون اصلی مجلس حامی این طرح هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی: سپاه مولود انقلاب اسلامی است

رئیس جهاد دانشگاهی در واكنش به اقدام آمریكا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه، مولود انقلاب اسلامی و مجموعه‌ای ملت‌نهاد است.

حمیدرضا طیبی با اشاره به جایگاه ویژه سپاه پاسداران در كشور تاكید كرد: از آنجا كه مردم انقلابی ایران در شكل‌دهی سپاه پاسداران نقش اساسی ایفا نموده‌اند به جرئت می‌توان گفت این مجموعه خدوم و پرتلاش، یك تشكیلات ملت‌نهاد است و هرگونه جسارت و حركت تحریك‌آمیز دشمن نسبت به این نهاد انقلابی، مواجهه با ملت بزرگ و عزتمند ایران اسلامی تلقی می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دشمن در میدان رویایی با ملت ایران ناامید شده و بخش اعظم سرمایه خود را به عرصه جنگ روانی و تبلیغاتی كشانده است و این نشان از عجز و شكست او دارد.

تخت روانچی نماینده ایران در سازمان ملل شد

مجید تخت روانچی به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تصویب ریاست جمهوری به عنوان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد منصوب شد.

اردیبهشت

سردار حسین سلامی به فرماندهی كل سپاه منصوب شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم كل قوا در حكمی با سپاس از خدمات باارزش و ماندگار سردار سرلشكر پاسدار جعفری در فرماندهی سپاه، سردار حسین سلامی را با اعطای درجه سرلشكری به فرماندهی كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب كردند.

مراسم معارفه فرمانده كل سپاه برگزار شد

مراسم معارفه و تکریم سردار سرلشكر پاسدار «حسین سلامی» و سردار سرلشكر پاسدار «محمدعلی جعفری» فرماندهان جدید و پیشین كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح روز چهارشنبه، 4 اردیبهشت در ستاد فرماندهی كل سپاه برگزار شد.

گزارش فعالیت‌های بنیاد شهید درسال 97 به رئیس‌جمهور ارائه شد

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با حسن روحانی رئیس‌جمهوری گزارشی از فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 1397 ارائه كرد.

لاریجانی قانون اقدام متقابل در برابر آمریكا را به دولت ابلاغ كرد

رئیس مجلس شورای اسلامی قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریكا را به رئیس‌جمهور ابلاغ كرد.

ظریف: بولتون و «تیم ب» مردم ایران را آماج تروریسم اقتصادی قرار داده‌اند

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حساب توییتر خود نوشت: بولتون و «تیم ب» مردم ایران را آماج تروریسم اقتصادی قرار داده‌اند.

شورای نگهبان جنایت سعودی‌ها در اعدام 37 شهروند عربستانی را محكوم كرد

شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای ضمن محكومیت اعدام 37 نفر از فعالان فرهنگی و مذهبی عربستانی، خواستار رسیدگی فوری نهادهای مستقل بین‌المللی به این جنایت‌ سعودی‌ها شد.

روحانی: اگر پول نفت كمتر به ما برسد از جای دیگر جبران می‌كنیم

رئیس‎جمهوری اسلامی ایران با بیان اینكه حرف آمریكایی‌ها بی‌اساس است، گفت: اگر پول نفت هم كمتر به ما برسد از جای دیگر جبران خواهیم كرد، ضمن اینكه نفت را به فروش می‌رسانیم.

جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه با رهبر انقلاب اسلامی دیدار كردند

جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه در دومین روز ماه مبارك رمضان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار كردند. رهبر انقلاب در این دیدار بیان کردند: امروز وظیفه‌ حوزه‌ها از گذشته سنگین‌تر است؛ علت هم این است كه نیاز و اقبال بیشتر است. امروز اقبال به مفاهیم برجسته و عالی دینی در جوانان دنیای اسلام و بلكه خارج از اسلام هست. سابقاً شاید ایمان‌های قرص وجود داشت، لكن جلوه‌ عملی نداشت. در تهران شیخ فضل‌الله را وسط تهران بر دار كشیدند، عده‌ای هم گوشه‌ و كنار اشكی ریختند، اما حركتی صورت نگرفت؛ با آنكه آن روز رضاخانی هم سر كار نبود.
حال این را مقایسه كنید با شهادت طلبه‌ همدانی؛ همدان چه غوغایی شد و چه انعكاسی در ایران پیدا كرد. اگر آن جنازه‌ مطهر در تبریز و تهران و بقیه‌ كشور هم می‌آمد همان‌طور تشییع می‌شد. حالا بعضی می‌گویند مردم از دین فاصله گرفته‌اند. ما كه طلبه بودیم، هیچ‌وقت در هیچ شهری در هیچ جلسه‌ای، این اجتماعاتی كه امروز پای منبرها مشاهده می‌كنید وجود نداشت؛ یك دهم این هم وجود نداشت. وجوهاتی كه امروز مردم می‌دهند، نشان می‌دهد كه مردم متدین هستند. حرف‌های بدون معیار علمی گفته می‌شود، لكن روحانیت محترم است و علی‌رغم سیاه‌نمایی‌هایی كه انجام می‌شود، واقعیت چیز دیگری است؛ این وظیفه را سنگین می‌كند.

كمك 4 میلیارد ریالی رهبر انقلاب برای آزادی زندانیان نیازمند

رهبر انقلاب اسلامی همزمان با برگزاری جشن گلریزان ستاد دیه، مبلغ 4 میلیارد ریال به این امر خداپسندانه اختصاص دادند.

سخنگوی وزارت خارجه: كانادا باید پاسخگوی اقدامات غیرقاونی و غیر متعارف خود علیه ایران باشد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: كانادا باید پاسخگوی اقدامات غیرقاونی و غیر متعارف خود علیه ایران باشد.
سید‌عباس موسوی بیانیه وزارت خارجه كانادا و طرح اتهامات واهی علیه ایران را موجب شگفتی و نشانگر نادیده گرفتن عامدانه واقعیات از سوی دولت كانادا و متاثر از رقابت‌های انتخاباتی در این كشور دانست.
موسوی افزود: دولت كانادا اقدامات غیرقاونی و غیر متعارفی علیه جمهوری اسلامی ایران به عمل آورده است كه باید پاسخگوی این اقدامات باشد. متاسفانه این اقدامات غیرقاونی و یكجانبه باعث تخریب تعاملات و روابط خوب گذشته بین دو كشور شده است.

رهبر انقلاب اسلامی: گزینه‌ قطعی ملت ایران، مقاومت در مقابل آمریكاست

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، سه‌شنبه، 24 اردیبهشت در دیدار سران قوا، مسئولان و كارگزاران نظام، جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و عناصر فعال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، تصریح كردند: گزینه‌ قطعی ملت ایران، مقاومت در مقابل آمریكاست و در این رویارویی، آمریكا وادار به عقب‌نشینی خواهد شد.

خرداد

رئیس کل بانک مرکزی: ارز نیمایی حذف نمی‌شود

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی گفت: سامانه نیما، محور تبادل تجارت ارزی کشور است و به هیچ وجه حذف نمی‌شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شد

علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس برای سال چهارم مجلس دهم انتخاب شد.

سرلشکر موسوی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با صدور احکامی جداگانه امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی را با حفظ سمت فرماندهی کل ارتش به عنوان فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) و امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد را به سمت فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش منصوب کردند.

رهبر معظم انقلاب: مذاکره، تاکتیک آمریکا برای تکمیل راهبرد فشار به ایران است

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، چهارشنبه، 8 خرداد در دیداری ۳ ساعته با هزاران نفر از استادان و اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها با تمجید از پیشرفت‌های حقیقی دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پیشرفت پرشتاب و جهش علمی را برای رسیدن ایران اسلامی به اوج، ضروری خواندند و با اشاره به هوشیاری ایران در مقابل فریب آمریکا برای پیشبرد «تاکتیک مذاکره در سایه راهبرد فشار» تاکید کردند: روز قدس امسال از هر سال مهمتر است؛ چرا که آمریکا و برخی دنباله‌هایش با «معامله قرن» به‌دنبال به فراموشی سپردن مساله فلسطین در جهان هستند که البته ناکام خواهند ماند.

راهپیمایی روز قدس

دهم خرداد 98 مصادف با آخرین جمعه ما مبارک رمضان و روز جهانی قدس بود. در این روز مردم سراسر ایران در حمایت از آرمان فلسطین راهپیمایی کردند.

دولت به رئیس جدید سازمان امور مالیاتی کشور رای اعتماد داد

هیئت وزیران در جلسه عصر یکشنبه، 12 خردادماه که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد، به امیدعلی پارسا به عنوان رئیس جدید سازمان امور مالیاتی کشور رای اعتماد داد.

رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر: «معامله قرن» هرگز تحقق پیدا نخواهد کرد

رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر فرمودند. مسئله فلسطین، این روزها جزء مسائل درجه یک دنیای اسلام است. ایشان با اشاره طرح معامله قرن، تأکید کردند معامله قرن هرگز تحقق پیدا نخواهد کرد و از مخالفت کشورهای عربی و گروه‌های فلسطینی با آن، تشکر کردند.

رئیس‌جمهور قانون حداکثر استفاده از توان تولید و حمایت از کالای ایرانی را ابلاغ کرد

رئیس‌جمهور، قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

واکنش ظریف به ادعای برایان هوک مبنی بر فتوشاپ بودن توان موشکی ایران

وزیر امور خارجه در واکنش به ادعای برایان هوک مسئول گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا مبنی بر فتوشاپ بودن توان دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران، گفت: خواهیم دید.

کمیته مشترک مجمع تشخیص مصلحت پالرمو و سی اف تی را بررسی کرد

صبح روز یکشنبه، ۲۶ خردادماه، در دومین جلسه کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست محسن رضایی، پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو و سی اف تی، مورد بررسی قرار گرفت.
طبق این گزارش سوالات و ابهامات اعضای مجمع در پیوستن ایران به این دو کنوانسیون جمع‌بندی شد و ضمن دعوت از بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، وزارت خارجه، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و وزارت اطلاعات برای طرح نظرات کارشناسی خود، مقرر شد سوالات یازده گانه به اطلاع ریاست جمهوری اسلامی رسانده شده و پاسخ رسمی دولت به آنها داده شد تا در کمیسیون مشترک و صحن مجمع قرائت گردد.

زمین‌گیری دوربردترین پهپاد جهان

روز 30 خرداد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه کوه مبارک استان هرمزگان، یک پهباد آمریکایی را سرنگون کرد. این پهباد، بلند دوربردترین هواپیمای بدون سرنشین جهان است.

سپاه پاسداران: پهپاد آمریکایی پس از ورود به فضای سرزمینی ایران سرنگون شد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به جزئیاتی از هدف قرار گرفتن پهپاد متجاوز آمریکایی اعلام کرد: هواپیمای متجاوز وارد فضای سرزمینی کشورمان شده بود که توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون گردید.

تیر

دستور بودجه‌ای جهانگیری به دستگاه‌های اجرایی

سخنگوی دولت از دستور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به کلیه دستگاه‌های اجرایی مبنی بر تنظیم برنامه‌های خود در سقف بودجه تعدیل شده خبر داد.

حجت‌الاسلام رئیسی: ساقط کردن پهپاد آمریکایی، درسی به متجاوزان بود

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه ایران دست برتر را در منطقه دارد، تاکید کرد که ساقط کردن پهپاد آمریکایی در آب‌های سرزمینی ایران، درسی به متجاوزان بود تا به آب و خاک کشور نزدیک نشوند.

لاریجانی: تدبیر بانک مرکزی باعث بهبود شرایط ارزی شد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت ارز، نابسامانی گذشته را ندارد و تلاش‌های خوبی در حوزه بانک مرکزی شده است، فکر، تصمیم‌گیری و تدبیر و تلاش باعث بهبود شرایط شده است.

رئیس‌جمهور: کنگره مشاهیر کُرد فرصتی برای تجلیل از همه اقوام ایرانی است

رئیس‌جمهور در پیامی به کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد گفت: این کنگره فرصتی برای تجلیل از همه اقوام ایرانی است که از حقوق شهروندی برخوردار و قابل احترام هستند.

رهبر انقلاب: حج یک فریضه سیاسی مبتنی بر تکلیف دینی است

رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از دست‌اندرکاران و کارگزاران حج کشورمان با انتقاد از برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه حج را سیاسی نکنید، فرمودند: حج یک کار سیاسی است، اما این کار سیاسی عیناً همان تکلیف دینی است. اما اینکه بیایند و این حرکات سیاسی را منع کنند، آن هم سیاسی است اما یک سیاست ضد دینی.

رئیس‌جمهور: هدف تهران اجرای کامل تعهدات طرفین در برجام است

رئیس‌جمهور تاکید کرد: هدف ایران اجرای کامل تعهدات طرفین در برجام است و از هر تلاشی در این جهت استقبال می‌کنیم.

آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان ماند

در انتخابات هیئت رئیسه شورای نگهبان، آیت‌الله جنتی به عنوان دبیر و عباسعلی کدخدایی به عنوان قائم مقام دبیر و سخنگو انتخاب شدند.

طرح دوفوریتی حذف سود و جریمه مضاعف بررسی شد

محمدحسین حسین‌زاده‌بحرینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، روز 26 تیرماه، جزئیات نشست فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی طرح دوفوریتی جزئیات طرح الزام بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات‌گیرندگان را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: روز گذشته دو فوریت این طرح در صحن علنی مجلس به تصویب رسید، هیئت رئیسه اعلام کرد که برای بررسی جزئیات به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع می‌شود، به این دلیل که در نوبت گذشته که موضوع حذف سود مرکب در قالب اصلاحیه قانون بودجه ارائه شده بود، اصلاحیه بودجه باید در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بررسی می‌شد.

رهبر انقلاب: موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام تمام خواهد شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار هیئتی عالی‌رتبه از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، قضیه فلسطین را قضیه اول و مهم‌ترین مسئله دنیای اسلام دانستند و با تمجید از ایستادگی و مقاومت شگفت‌آور مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت از جمله حماس، تأکید کردند: پیروزی بدون مقاومت و مبارزه به دست نمی‌آید و ما براساس وعده تخلف‌ناپذیر الهی معتقدیم که موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام، تمام خواهد شد.

مرداد

تحریم محمدجواد ظریف

دولت آمریکا، اوایل مردادماه سال جاری، در اقدامی غیرقاونی، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان را تحریم کرد. این اقدام واکنش‌های بسیاری در میان مردم و شخصیت‌های سیاسی داخلی و خارجی در پی داشت.

روحانی: ارکان کاخ سفید از سخنان منطقی یک دیپلمات متفکر می‌لرزد

رئیس‌جمهور اسلامی ایران با اشاره به اینکه دولتی که خود را ابرقدرت جهان می‌داند از مصاحبه وزیر خارجه ما می‌ترسد، گفت: ارکان کاخ سفید از سخنان منطقی یک انسان دانشمند دیپلمات آگاه می‌لرزد و این سخنان سران آمریکا را نگران می‌کند.

روحانی 10 مرداد در مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان هریس افزود: دکتر ظریف مصاحبه می‌کنند، اینان عصبانیت خود را ابراز می‌کنند، می‌گویند وزیر خارجه شما افکار عمومی کشور ما را منحرف می‌کند و ادعاهایی می‌کند که با واقعیت منطبق نیست.

سپاه پاسداران: تحریم ظریف مضحک است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با محکومیت و مضحک خواندن اقدام غیرقاونی و نابخردانه آمریکا در قرار دادن نام وزیر امور خارجه کشورمان در فهرست تحریمی واشنگتن، از هماوردی و تلاش دکتر ظریف در جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی علیه دشمن و همراهی و همدلی در سایر عرصه‌های اقتدار بخشی نظام قدردانی کرد.

آیت‌الله لاریجانی: از ظریف حمایت و رفتارهای غیرمنطقی آمریکایی‌ها را محکوم می‌کنیم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما از وزیر امور خارجه حمایت و تشکر می‌کنیم و رفتارهای غیر عقلایی و غیرمنطقی آمریکایی‌ها را محکوم می‌کنیم؛ رفتارهایی که مسلما از استیصال، ناتوانی و بن‌بستی در سیاست خارجی آنها خبر می‌دهد.

رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد: شکایت از ۱۵۰ شخص حقیقی و حقوقی در خصوص بازگشت ارز صادراتی

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: نام ۱۴۰ تا ۱۵۰ شخص حقیقی و حقوقی را به دادستانی داده‌ام و علیه آنها شکایت کرده‌ایم که ارزهای خود را نیاورده‌اند. این اشخاص رقمی حدود ۴ میلیارد دلار را به کشور بازنگردانده‌اند.

رهبر انقلاب: معامله قرن با همت و ایمان جبهه مقاومت محکوم به شکست است

رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به زائران بیت‌الله الحرام بیان کردند: معامله قرن با همت و ایمان جبهه مقاومت محکوم به شکست است.

ظریف: توقیف نفتکش گریس ۱ کاملا غیرقاونی بود

محمدجواد ظریف ضمن انتشار تصاویر دو نامه سفارت ایران در لندن به وزارت خارجه انگلیس دوباره ادعای دولت لندن بر نقض قوانین تحریم‌های اتحادیه اروپا توسط کشتی ایرانی را رد کرد.

«اقتصاد» و «فرهنگ» محور اصلی بیانات رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت

رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز 30 مرداد در دیدار رئیس‌جمهوری و اعضای هیئت دولت سخنانی مهمی بیان کردند که توجه به «اقتصاد» و «فرهنگ» از مهمترین محورهای بیانات ایشان بود.

رهبر انقلاب رئیس مؤسسه دائرةالمعارف فقه اسلامی را منصوب کردند

حضرت آیت الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نظری، را به ریاست مؤسسه دائرة‌المعارف فقه اسلامی بر مذهب اهل بیت(ع) منصوب کردند.

لایحه «اصلاح قانون پولی و بانکی کشور» به مجلس رفت

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، لایحه «حذف چهار صفر از پول ملی و تغییر واحد پول ملی» را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

شهریور

حجت‌الاسلام رمضانی به‌ دبیرکلی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) منصوب شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین رضا رمضانی را به‌عنوان دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) منصوب کردند.

رأی اعتماد مجلس به مونسان و حاجی‌میرزایی

در جلسه روز 12 شهریورماه مجلس شورای اسلامی، با رای اعتماد نمایندگان، علی‌اصغر مونسان و محسن حاجی‌میرزایی، به عنوان وزیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و آموزش و پرورش انتخاب شدند.

بازتاب گام سوم برجامی ایران در فضای رسانه‌ای

اعلام تصمیم ایران برای برداشتن گام سوم در جهت کاهش تعهدات برجامی از سوی رئیس‌جمهوری، ‌ اغلب ناظران و تحلیلگران سیاسی-رسانه‌ای را با این پرسش مواجه ساخت که جزییات این گام چیست؟

«اسدالله عسگراولادی» درگذشت

اسدالله عسگراولادی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین 22 شهریورماه درگذشت.

مهمترین محورهای بیانات رهبر انقلاب در جلسه درس خارج فقه؛ مذاکره با آمریکا وقتی که توبه کرد

رهبر انقلاب نتیجه مذاکره با دولت عهدشکن آمریکا در شرایط فشار حداکثری را تسلیم همیشگی مردم ایران در برابر غرب دانستند و هرگونه گفت‌وگو با کاخ سفید را منوط به توبه و بازگشت به توافق هسته‌ای اعلام کردند.

تحریم بانک مرکزی از سوی آمریکا

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران، بانک مرکزی کشورمان را در فهرست تحریم قرار داد.

همتی: تحریم مجدد بانک مرکزی نشان از دست خالی آمریکاست

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به تحریم مجدد بانک مرکزی گفت: تحریم مجدد بانک مرکزی توسط دولت آمریکا نشان می‌دهد که دست آنها برای پیدا کردن اهرم فشار علیه ایران تا چه حدی خالی است.

انتهای پیام
captcha