جهش تولید با تغییر نگرش جامعه مبنی بر عدم وابستگی به کشورهای خارجی محقق می‌شود
کد خبر: 3886771
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲

جهش تولید با تغییر نگرش جامعه مبنی بر عدم وابستگی به کشورهای خارجی محقق می‌شود

امام جمعه میاندوآب گفت: برای تحقق شعار امسال یعنی همان « جهش تولید»، باید در وهله نخست تفکر وابستگی به کشورهای خارجی در جامعه عوض شود.

جهش تولید با تغییر نگرش جامعه مبنی بر واسبتگی به کشورهای خارجی محقق می‌شودحجت‌السلام والمسلمین حمید حسن‌زاده، امام جمعه میاندوآب، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از آذربایجان‌غربی، در ارتباط با انتخاب « جهش تولید» به عنوان شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: در سال‌های اخیر رهبری در انتخاب اسامی سال‌ها توجه ویژه‌ای به بحث اقتصاد داشته‌اند و از این رو با انتخاب اسامی مختلف پیرامون این موضوع سعی کرده‌اند تا توجه جدی مسئولان و مردم را بر روی این موضوع بیشتر کنند.

وی افزود: برای تحقق شعار امسال، نیز باید در وهله نخست تفکر وابستگی به کشورهای خارجی در جامعه عوض شود زیرا تا زمانی که این تفکر وجود داشته باشد هیچگونه تلاشی برای رونق تولید و استفاده از ظرفیت داخلی برای ایجاد جهش در تولید مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

امام جمعه میاندوآب ادامه داد: وقتی مقام معظم رهبری از واژه جهش در شعار سال استفاده می‌کنند این بدین معنی است که برای رونق تولید در کشور باید به تمام اقدامات سرعت بخشید و برای این منظور باید مسئولان برنامه‌ریزی مناسبی انجام داده تا اهداف مورد نظر در کوتاه مدت محقق شود.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۸ به نام سال « رونق تولید» نامگذاری شده بود، عنوان کرد: در این سال نیز برای تقویت تولیدات داخلی تعدادی از کارخانه‌های نیمه‌فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند و امسال نیز با فعال کردن کارخانجات دیگر می‌توان گام مناسبی در راستای توسعه و پیشرفت برداشت.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه عمل کردن به مفاد اقتصاد مقاومتی یکی از راه‌های رسیدن به جهش تولید در کشور است، تصریح کرد: در مفاد اقتصاد مقاومتی راهکارهای بسیار مناسبی برای کاهش وابستگی به خارج و حمایت از تولیدکنندگان و رونق تولید در نظر گرفته شده که فقط نیازمند توجه جدی مسئولان است.

وی با بیان اینکه در تولید محصولات باید کیفیت کار نیز در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: اگر اجناس و محصولات تولید داخلی از کیفیت لازم برخوردار باشند مردم به سمت استفاده از آنها سوق پیدا کرده و این خود نیز به جهش تولید خواهد انجامید و از سویی باید با کاهش بروکراسی‌های اداری از سرمایه‌گذاران در بخش تولید حمایت کرد.

 

انتهای پیام
captcha