دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در آذربایجان‌غربی مورد غربالگری ویروس کرونا قرار گرفتند
کد خبر: 3887034
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵

دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در آذربایجان‌غربی مورد غربالگری ویروس کرونا قرار گرفتند

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در استان مورد غربالگری ویروس کرونا قرار گرفتند، گفت: آذربایجان‌غربی رتبه دوم بیشترین تعداد غربالگری را کشور دارد.

دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در آذربایجان‌غربی مورد غربالگری ویروس کرونا قرار گرفتند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی، سوم فرودین ماه در حاشیه بازدید از مرکز بهداشت ارومیه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح غربالگری ویروس کرونا و پایش خانه به خانه در راستای پیشگیری از کرونا در استان اظهار کرد: تاکنون آذربایجان‌غربی رتبه دوم را از نظر تعداد غربالگری در سطح کشور دارد و با همکاری علوم پزشکی بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سطح استان مورد غربالگری ویروس کرونا قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه ارومیه به عنوان پرجمعیت‌ترین شهرستان استان بیشترین تعداد ابتلای به بیماری کرونا را دارد، افزود: از جمعیت ۹۵۰ هزار نفری این شهرستان نیز تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر مورد غربالگری گرفته و افراد مشکوک شناسایی و موارد ابتلای مثبت به کرونا نیز به مراکز درمانی معرفی شده‌اند.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طرح غربالگری در حاشیه شهرها و خیابان‌ها همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: طرح پایش خانه به خانه نیز یک طرح خوبی است که کارشناسان علوم پزشکی با حضور در درب منازل مردم اقدام به غربالگری می‌کنند که این طرح تا قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اگر مردم در فرصت دو هفته‌ای تعطیلات نوروزی در خانه بمانند پس از این مدت زمان زنجیره انتقال قطع خواهد شد، ادامه داد: اما در صورت عدم همکاری مردم زنجیره انتقال نه تنها قطع نخواهد شد بلکه با یک بحران جدی در استان و کشور رو به رو خواهیم بود.

 

انتهای پیام
captcha