جوان‌گرایی در حوزه فرهنگی را قدر بدانیم
کد خبر: 3893541
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
در مراسم معرفی 3 سرپرست جدید سازمان‌های جهاددانشگاهی مطرح شد/

جوان‌گرایی در حوزه فرهنگی را قدر بدانیم

رؤسای سابق سازمان انتشارات، سازمان دانشجویان و سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور جهاددانشگاهی طی مراسمی عصر امروز سوم اردیبهشت ماه تودیع و سرپرستان جدید این سازمان‌ها معرفی شدند.

به گزارش ایکنا، آئین تکریم و معارفه سه نفر از رؤسای سازمان‌های جهاددانشگاهی امروز چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی برگزار شد.

در این جلسه رؤسای سابق سازمان انتشارات، سازمان دانشجویان و سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور تودیع و سرپرستان جدید این سازمان‌ها معرفی شدند.

در ابتدای مراسم عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی طی سخنانی از سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی به دلیل اعتماد به رویکرد جوان‌گرایانه در مدیریت فرهنگی جهاددانشگاهی قدردانی کرد و گفت: این اعتماد و انتصاب‌ها مسئولیت خادمان فرهنگی جهاد را سخت‌تر از پیش می‌کند.

معرفی 3 سرپرست جدید سازمان‌های جهاددانشگاهی/ جوان‌گرایی در بخش‌های فرهنگی

وی در ادامه گفت: شرایط به وجود آمده به دلیل شیوع کرونا در کشور دلیل برگزاری همزمان سه مراسم تودیع و معارفه است و با توجه به اینکه باید اقدامات و فعالیت‌های رؤسای جدید آغاز می‌شد،‌ این مراسم را امروز برگزار کردیم.

علیزاده در ادامه بر لزوم تربیت نیروی انسانی در جهاددانشگاهی و استفاده از این نیروها در بدنه جهاد تأکید کرد و گفت: بحث جوان‌گرایی در بخش فرهنگی جهاددانشگاهی در حال عملیاتی شدن است و باید بتوانیم بازخورد مناسبی از این جوان‌گرایی به مسئولان ارائه کنیم.

بنابر این‌گزارش، سیدمحمدجواد شوشتری، رئیس سابق سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا که اکنون مسئولیت معاونت پشتیبانی و منابع انسانی جهاددانشگاهی را عهده دار است نیز طی سخنانی ضمن یادآوری زحمات رؤسای پیشین این سازمان، گفت: باید به دنبال تحقق دو هدف در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور باشیم. هدف اول کمک به اعتلای قرآن و هدف دوم اعتلای جهاد دانشگاهی است.

معرفی 3 سرپرست جدید سازمان‌های جهاددانشگاهی/ جوان‌گرایی در بخش‌های فرهنگیوی تشریح کرد: کار در این سازمان یک برگ برنده دارد و آن اینکه وقتی در اینجا هستیم برای اصلی کار می‌کنیم که همه به آن اعتقاد داریم؛‌ باور دارم در این مجال بحث معامله با خدا مطرح است و رؤسای این سازمان باید از این فرصت خدمت گزاری در آستان قرآن به شایستگی بهره مند شوند. سازمان قرآن دانشگاهیان کشور یکی از پویاترین مراکز قرآنی کشور است و می‌تواند فضای قرآنی ایران و دنیا را تحت تأثیر قرار دهد.

در ادامه این مراسم، محمدحسین حسنی، سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور نیز از همه دست‌اندرکاران و فعالان جهاد دانشگاهی و عرصه‌های قرآنی کشور خواست برای ادای حق مطلب قرآن به وی کمک کنند و افزود: رؤسای سابق این سازمان فعالیت‌های فراوان و شایسته‌ای انجام داده‌اند و تلاش خواهیم کرد این مسیر با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.

در ادامه عادل تقوی، رئیس سابق سازمان انتشارات جهاددانشگاهی ضمن ابراز نگرانی از شرایط موجود در حوزه انتشار کتاب عنوان کرد همچنان به عنوان خادم کتاب و کتابخوانی تلاش خواهد کرد.

حامد علی‌اکبرزاده، سرپرست جدید سازمان انتشارات جهاد‌دانشگاهی نیز از اعتماد رئیس و معاون فرهنگی جهاد‌دانشگاهی تشکر و اظهار امیدواری کرد مسیر تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه را با تلاش جهادی ادامه دهد.

همچنین، مهدی کاظمی خالدی، رئیس سابق سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی نیز در مراسم تودیع خود ضمن تشکر از سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی به دلیل شش سال اعتماد به وی، گفت: از جهاد در حوزه‌های دانشجویی انتظارات فراوانی می‌رود و همه انتظار دارند هر کار بر زمین مانده در کشور از سوی این بخش صورت گیرد اما این مسئله به جریان کار بلند مدت سازمان دانشجویان آسیب می‌زند که باید فکری برای آن کرد.

معرفی 3 سرپرست جدید سازمان‌های جهاددانشگاهی/ جوان‌گرایی در بخش‌های فرهنگی

مهدی عباسی، سرپرست جدید سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی نیز در مراسم معارفه خود، گفت: هر دانشجویی که دغدغه فرهنگی دارد اگر سراغ جهاد نیاید و یا به سراغ جهاد بیاید اما راضی نباشد به این معنی است که ما کار خود را درست انجام نداده‌ایم.

محمد آقاسی، رئیس سابق ایسپا که اکنون دبیر ستاد فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی است نیز طی سخنانی به دوری 11 ماهه خود از جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: کار در هیچ نهادی همانند کار در جهاد دانشگاهی نیست و کار در جهاد علی‌رغم همه سختی‌هایی که دارد نعمتی است که باید قدر آن را بدانیم و باور داشته باشیم خدمت خالصانه و صادقانه در فرصت همکاری با این نهاد پربرکت تحقق یافتنی است.

علیرضا زجاجی، مدیرکل حوزه ریاست دفتر مرکزی جهاددانشگاهی آخرین سخنران این مراسم بود.

وی ضمن بیان خاطره‌ای از همراهی خود با استاد فرشچیان در سفر به مشهد و ذکرهای فراوانی که استاد در طول سفر داشته اند، گفت: از استاد درخواست کردم ذکرهایی که می‌خواند را به من نیز یاد دهد اما وی گفت: «گفت مشق نام ليلی می‌کنم/ خاطر خود را تسلی می‌‌کنم/ چون ميسر نيست من را کام او/ عشق بازی می‌كنم با نام او». هر کسی باید براساس احوال خودش این عشق‌بازی را داشته باشد.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، معاونان جهاد دانشگاهی را به توجه و تدبر در آیات قرآن به خصوص آیاتی که مربوط به فعالیت آنها است تشویق کرد.

در پایان نیز با اهدای هدایایی از تلاش‌های رؤسای بخش‌های مختلف جهاد تشکر کرد.

انتهای پیام
captcha