برگزاری مراسم یادبود «حدیث صبر» در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3896314
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰

برگزاری مراسم یادبود «حدیث صبر» در آذربایجان‌غربی

مراسم یادبود رسانه‌ای «حدیث صبر» ویژه‌برنامه بزرگداشت درگذشتگان ایام کرونا در مسجد لطفعلی‌خان ارومیه برگزار شد.

برگزاری مراسم یادبود رسانه‌ای «حدیث صبر» ویژه درگذشتگان کرونا در آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، مصادف با شب رحلت حضرت خدیجه(س) مراسم یادبود رسانه‌ای «حدیث صبر» ویژه‌برنامه بزرگداشت درگذشتگان ایام کرونا با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در استان و محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی در مسجد لطفعلی‌خان ارومیه برگزار شد.

استاندار آذربایجان‌غربی در این مراسم ضمن اعلام همدردی با خانواده‌های درگذشتگان کرونا اظهار کرد: متأسفانه به دلیل شیوع کرونا و ممنوعیت تجمع در کشور خانواده‌های این افراد در این مدت نتوانستند برای عزیزان از دست رفته‌شان مراسم یادبود برگزار کنند و از این جهت ما خود را شریک غم آنها می‌دانیم.

شهریاری افزود: عدم برگزاری مراسم برای درگذشتگان در این مدت موجب ایجاد مشکلات روحی و روانی برای خانواده‌های آنها شد که امید است با مهار کرونا مراسم یادبود باشکوهی برای همه این افراد برگزار تا باعث تسلی خاطر بازماندگان آنها شود.

وی با بیان اینکه مدیریت ایران در ارتباط با بیماری کرونا در مقایسه با بسیاری از کشورهای غربی موفق‌تر بوده است، ادامه داد: در حال حاضر ایران رتبه دوم جهان را از لحاظ تعداد بهبودیافتگان دارد که این موفقیت در نتیجه همدلی همه اقشار مردم اعم از پرستاران، پزشکان، نیروهای نظامی و بسیجی، رسانه‌ها و سایر اقشار بوده است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به همکاری و مشارکت خوب مردم در طرح کمک مؤمنانه تصریح کرد: در این رزمایش مردم استان به مانند سایر بحران‌ها جانانه به میدان آمده و با پرداخت کمک‌های نقدی و غیرنقدی از افراد آسیب دیده از کرونا و نیازمندان حمایت کردند که جا دارد از همه آنها تقدیر و تشکر شود.

یادآور می‌شود این مراسم به صورت زنده از صدا و سیمای مرکز استانی پخش ‌شد که همراه با سخنرانی و مداحی و بدون حضور خانواده‌های قربانیان کرونا بود و همچنین مردم با ارسال عدد 1 از طریق سامانه پیامکی با ختم صلوات و قرائت سوره حمد و فاتحه با خانواده‌های این افراد همدردی کردند.

انتهای پیام
captcha