بازاریان برای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد به میدان آمدند
کد خبر: 3896635
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸

بازاریان برای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد به میدان آمدند

فرماندار شهرستان سنندج گفت: بازاریان سنندج حمایت خود را از ستاد دیه در راستای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان اعلام کردند.

به گزارش ایکنا از کردستان، ابراهیم زارعی، فرماندار سنندج، در نشستی که با حضور مدیران کل سازمان صنعت، معدن و تجارت و زندان‌های کردستان، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان و جمعی از رؤسای اتحادیه‌ها و اصناف سنندج، دیروز، 15 اردیبهشت ‏‌ماه در فرمانداری سنندج برگزار شد، حضور دلسوزانه اصناف شهر سنندج در امور خیرخواهانه در استان را مثال‌زدنی دانست و اظهار کرد: خوشبختانه بازاریان سنندج همواره حضور پر رنگی را از خود در امور خداپسندانه نشان داده‌اند.

وی افزود: با توجه به ممنوع بودن تجمعات به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری حضوری جشن گلریزان، امیدورایم با حمایت‌ها و کمک‌های بازاریان و اصناف کردستانی شاهد آزادی تعدادی دیگر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان باشیم.

زارعی کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را کمک به جامعه دانست و بیان کرد: مردم و خیرین حامیان اصلی ستاد دیه هستند و امسال نیز قطعا با کمک‌های آحاد مختلف جامعه تعدادی دیگر از زندانیان جرائم غیرعمد به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازخواهند گشت.

آزادی 188زندانی جرایم غیرعمد کردستانی

مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های کردستان و نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان کردستان به ارائه گزارشی از عملکرد ستاد دیه در استان پرداخت و گفت: آمارها حاکی از آن است که در جشن‌های گلریزان سال‌های گذشته اصناف و بازاریان حمایت‌های بسیاری خوبی را از ستاد دیه داشتند و این حمایت‌ها در سال گذشته زمینه آزادی تعداد 188 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان را فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 300 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند، افزود: این افراد به دلیل بدهکاری مالی، تصادف، حوادث کارگاهی، مهریه و نفقه و مواردی از این دست روانه زندان شده‌اند.

حرکت خودجوش بازاریان

محمد دره‌وزمی، مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان نیز در ادامه این نشست گفت: همزمان با شیوع کرونا در استان و به تبع آن به وجود آمدن مشکلات اقتصادی برای بسیاری از مردم جامعه، خوشبختانه اصناف و بازاریان سنندج به صورت خودجوش به حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه برخاستند که امیدواریم زندانیان جرائم غیرعمد نیز مورد حمایت آنان قرار گیرند.

فرهاد عزت‌پور، رئیس اتاق اصناف سنندج نیز که در این جلسه کرُدها را مردمی خیر و باگذشتی تلقی کرد و افزود: وجود تعداد زیاد مؤسسات خیریه در استان کردستان و به ویژه شهر سنندج نشان دهنده این است که مردم این خطه از کشور مردمی خیر و نیک‌اندیش هستند.

وی یادآور شد: در این راستا علی‌رغم مشکلات اقتصادی که گریبانگیر بازارایان سنندج شده است، اما از آنجایی‌ که کسبه این شهر نیز جزئی از همین مردم باگذشت و فداکار هستند امیدواریم امسال نیز همچون سنوات گذشته بتوانیم حضور پررنگی را از خود در کمک به زندانیان جرایم غیرعمد استان کردستان نشان دهیم.

انتهای پیام
captcha