دیدبان اسلام‌هراسی الازهر حمله به مرکز اسلامی دانمارک را محکوم کرد
کد خبر: 3898882
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

دیدبان اسلام‌هراسی الازهر حمله به مرکز اسلامی دانمارک را محکوم کرد

دیدبان اسلام‌هراسی وابسته به دارالافتای مصر حمله روز یکشنبه افراد ناشناس به مرکز اسلامی کپنهاگ، پایتخت دانمارک و تخریب این مرکز را محکوم کرد.  

به گزارش ایکنا به نقل از «روسیا الیوم»، در بیانیه دیدبان اسلام‌هراسی الازهر آمده است:‌ در شرایطی که جهان درگیر ویروس کروناست، مرکز اسلامی دانمارک در کپنهاگ مورد حمله نژادپرستانه قرار گرفت و در آتش سوخت. تصاویر بسیاری از این واقعه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که سوزاندن این مرکز را تأیید می‌کنند. اما رسانه‌ها هیچ توجهی به این اقدام نشان نداده‌‌اند.
 
این مرکز می‌افزاید: تجاوز به مرکز اسلامی کپنهاگ واکنش‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی در پی داشته است؛ به ‌گونه‌ای که کاربران درباره این حادثه نوشته‌اند: «نژادپرستان از خالی بودن مرکز اسلامی کپنهاگ به دلیل کرونا سوءاستفاده کردند، آن را آتش زدند و کاملاً تخریب کردند.»
 
یکی دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشته است: «تجاوز نژادپرستانه به مرکز اسلامی پایتخت دانمارک موجب سوختن کامل و تخریب این مرکز و نارضایتی اقلیت مسلمان این کشور از بی‌اعتنایی پلیس در حمایت از این مرکز شده است.»
 
دیدبان اسلام‌هراسی الازهر تأکید کرد: این حمله نژادپرستانه دور جدیدی از زنجیره تجاوزهای مکرر به مساجد دانمارک است. کمااینکه پیش‌تر مسجد «رووینگسگاد» کپنهاگ، که یکی از مهمترین مراکز عبادت مسلمانان در پایتخت دانمارک محسوب می‌شود، مورد حمله نژادپرستانه قرار گرفته بود.
 
این دیدبان از مقامات دانمارک خواست که حراست از مساجد همه شهرهای این کشور را افزایش دهند و امنیت این مساجد را تأمین کنند و جنایتکاران را به دستگاه عدالت بسپارند تا تروریست‌ها و افراط‌گرایان چنین جنایاتی را علیه اسلام و مسلمانان تکرار نکنند.
 
یادآور می‌شود، چند فرد ناشناس یکشنبه، 21 اردیبهشت، به مرکز اسلامی کپنهاگ، پایتخت دانمارک، حمله کردند و این ساختمان 4 طبقه را به آتش کشیدند و موجب تخریب کامل این مرکز شدند. این حادثه به دلیل اینکه مرکز اسلامی در شرایط شیوع کرونا خالی از مسلمانان بود، کشته‌ای نداشت.
 
همچنین، این حمله از سوی بسیاری از سازمان‌های حقوقی و اسلامی در دانمارک محکوم شد. اقلیت مسلمان دانمارک نیز در حساب‌های کاربری خود در توییتر تصاویر آتش سوزی این مرکز را منتشر و از اهمیت ندادن پلیس به این حمله تروریستی و سکوت دولت دانمارک شکایت کردند.
انتهای پیام
captcha