ضرورت ترویج وقف کتاب در جهت اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی
کد خبر: 3901231
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵

ضرورت ترویج وقف کتاب در جهت اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: برای اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی ضرورت دارد وقف کتاب و کتاب‌خانه در جامعه ترویج پیدا کند.

ضرورت ترویج وقف کتاب در جهت اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانیخدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی، با اشاره به اهمیت وقف در تقویت فرهنگ کتاب‌خوانی اظهار کرد: در سطح استان سه کتابخانه وقفی زیر نظر اداره‌کل کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی فعالیت دارند که وجود این کتابخانه‌‌ها تا حد زیادی در گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در استان تاثیر داشته‌ است.

وی افزود: وقتی کسی اقدام به وقف کتاب می‌کند این وقف باعث ایجاد یک نوع کنجکاوی و انگیزه در بین مردم می‌شود مبنی بر اینکه چرا یک فردی باید ثروت خود را در این راه وقف کند و همین موضوع موجب نشان دادن اهمیت مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی ضرورت دارد وقف کتاب و کتاب‌خانه در جامعه ترویج پیدا کند چرا که تجربه نشان داده است این موضوع تاثیر مثبتی در افزایش مطالعه و بالا رفتن فرهنگ کتاب‌خوانی دارد.

وی با بیان اینکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان نیز برای ترویج وقت کتاب قول مساعد داده است، خاطرنشان کرد: مقرر شده است این اداره‌کل برای معرفی ظرفیت‌ کتابخانه‌های استان و نشان دادن اهمیت مطالعه به وقف‌کنندگان نهایت تلاش را داشته باشد.

معصومی در ادامه با اشاره به ظرفیت مکان‌های مذهبی مانند بقاع متبرکه و مساجد در افزایش روحیه کتاب‌خوانی تصریح کرد: در این مراکز می‌توان اقدام به راه‌اندازی کتابخانه‌های کوچک کرد تا مردم با حضور در این مکان‌های مذهبی از فرصت مطالعه نیز استفاده کنند.

 

انتهای پیام
captcha