احتمال آغاز پیک دوم کرونا در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3902925
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

احتمال آغاز پیک دوم کرونا در آذربایجان‌غربی

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان کرونا در روزهای اخیر آغاز پیک دوم کرونا در استان محتمل است.

احتمال آغاز پیک دوم کرونا در آذربایجان‌غربیجواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در روزهای اخیر تعداد مبتلایان به کرونا در سطح استان نسبت به ماه گذشته افزایش چشمگیری داشته که همین موضوع زنگ خطر آغاز پیک دوم کرونا در استان را به صدا درآورده است.

وی با بیان اینکه در خرداد ماه تعداد مبتلایان روزانه به بالای ۱۰۰ نفر رسیده است، افزود: در آخرین آمار با ابتلای ۱۶۴ نفر در ۱۳ خرداد ماه تعداد مبتلایان به ۶ هزار و ۲۲۱ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به بهبودی ۸۶ نفر در این روز عنوان کرد: در مجموع تعداد بهبودیافتگان کرونا در استان سه هزار و ۸۳۶ نفر است.

وی تعداد فوتی‌ها در ۱۳ خرداد ماه رو دو نفر اعلام و تصریح کرد: ۲۳۳ نفر از ابتدای شیوع کرونا در سطح استان تاکنون جان خویش را از دست داده‌اند.

آقازاده با اشاره به شهرستان‌هایی که بیشتریت تعداد مبتلا را دارند، خاطرنشان کرد: تاکنون در ارومیه یک هزار و ۷۲۹ ابتلا و ۶۱ نفر فوت، خوی یک هزار و ۹۱ ابتلا و ۵۵ فوتی و در مهاباد ۷۵۶ نفر مبتلا و ۲۴ نفر فوتی ثبت شده است که به ترتیب بیشترین تعداد ابتلا و فوتی را دارند.

انتهای پیام
captcha