اعلام برنامه زمانی جدید مسابقات قرآن وزارت بهداشت / پایان جشنواره در آذرماه
کد خبر: 3904485
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵

اعلام برنامه زمانی جدید مسابقات قرآن وزارت بهداشت / پایان جشنواره در آذرماه

کارشناس قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برنامه زمانی جدید برگزاری جشنواره قرآن و عترت این وزارتخانه تدوین شده است،‌ گفت: براساس این برنامه زمانی، مراحل مقدماتی مسابقات از شهریورماه آغاز می‌شود و تا آذرماه نیز با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان خواهد رسید.

بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت

حسین همتی، کارشناس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به تدوین برنامه جدید زمان برگزاری بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، گفت: این برنامه در جلسه وبیناری روز 21 خردادماه با همفکری مدیران فرهنگی و مدیران و کارشناسان قرآن و عترت دانشگاه‌ها تدوین شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها تا 30 خردادماه فرصت خواهند داشت تا تیم‌های خود را در دو رشته مسابقات تیمی و مناظره معرفی کنند، افزود: تعدادی از دانشگاه‌ها تیم‌های خود را معرفی کرده‌ و با توجه به اینکه اولین مسابقات جشنواره، رقابت در این دو رشته است؛ لذا سایر دانشگاه‌ها نیز باید در اولین فرصت نسبت به معرفی تیم اقدام کنند تا مسابقات آغاز شود.

همتی با اشاره به اینکه در ادوار گذشته لوح فشرده تلاوت‌ها دریافت می‌شد،‌ تصریح کرد: امسال برای اولین بار براساس سیستمی که طراحی شده است، دیگر نیاز به ارسال لوح فشرده نیست و کارها از طریق مرکز فناوری اطلاعات وزارتخانه‌ و دانشگاه‌ها پیگیری خواهد شد. این کار باعث می‌شود تا فرایند کارها و داوری با سرعت بیشتری دنبال شود.

کارشناس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد برنامه زمانی جدیدی که برای برگزاری جشنواره در نظر گرفته شده است، اظهار : براساس این برنامه، در نیمه دوم شهریورماه مسابقات تیمی و مناظره در خزرآباد ساری برگزار خواهد شد. در نیمه مهرماه نیز شاهد برگزاری مرحله دانشگاهی بخش معارفی خواهیم بود، مرحله کشوری بخش معارفی نیز اواخر آبان‌ماه برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مسابقات تیمی و مناظره سه مرحله‌ای است،‌ گفت:‌ مرحله دوم مسابقات تیمی و مناظره نیز در اواخر آبان‌ماه برگزار می‌شود. ضمن اینکه مرحله سوم این دو رشته هم همزمان با اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود.

همتی تصریح کرد: زمان برگزاری مرحله کشوری بخش آوایی و اختتامیه جشنواره نیز آذرماه در مشهد مقدس خواهد بود. در رشته‌ها و بخش‌های غیرحضوری همچون بخش پژوهشی، هنری،‌ ادبی و ... نیز تا شهریورماه مهلت در نظر گرفته شده است و در فاصله شهریور تا آذرماه نیز داوری‌ها انجام گرفته و نتایج اعلام می‌شود تا همه چیز برای برگزاری جشنواره ملی، که میزبانی آن برعهده وزارت بهداشت است، فراهم شود.

انتهای پیام
captcha