فراخوان پژوهش علمی و فرهنگی درباره امام راحل در عراق
کد خبر: 3905165
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷

فراخوان پژوهش علمی و فرهنگی درباره امام راحل در عراق

دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در عراق برای انجام پژوهش و تولیدات علمی، فرهنگی و ادبی با محوریت امام خمینی(ره) فراخوان داد.

به گزارش ایکنا؛ ایرنا نوشت: شعار این فراخوان «الخمینی، امام التغییر و التجدید: امام خمینی؛ امام تغییر و نوآوری» است و شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار پژوهشی، علمی، فرهنگی و ادبی خود را به دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در عراق ارسال کنند.

بنا بر اعلام دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در عراق، این آثار باید در قالب حداقل 5 و حداکثر 20 صفحه تنظیم شده باشد. همچنین این دفتر اعلام کرده است که بخشی از آثار نیز می‌تواند به صورت فایل صوتی و تصویری با موضوع خطابه، شعر و قطعه ادبی باشد.

علاقه‌مندان به شرکت در این فراخوان تا سالگرد میلاد امام رضا (ع) فرصت دارند که آثار خود را ارسال کنند. در همین راستا همایشی با حضور نخبگان، استادان حوزه‌های علمیه و شخصیت‌های مقاومت اسلامی از جمهوری اسلامی ایران، عراق، سوریه، لبنان و دیگر کشورهای عربی و اسلامی برگزار می‌شود.

زمان برگزاری این همایش 17 ژوئن (28 خرداد) اعلام شده است که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

علاقه مردم عراق به امام خمینی به دلیل آن است که وی 15 سال از عمر خود را به منظور مبارزه با رژیم ستم‌شاهی در این کشور به سر برده است. یکی از خیابان‌های نجف به نام امام خمینی است.

هر سال به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، شهرهای مختلف عراق شاهد آیین‌های ویژه‌ای است که بسیاری از آنها به دلیل شرایط شیوع «ویروس کرونا» در عراق، امسال برگزار نشد و اغلب به فضای مجازی محدود شده است.

انتهای پیام
captcha