ابتلای «میثم التمار» قاری عراقی به کرونا + فیلم تلاوت
کد خبر: 3905668
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲

ابتلای «میثم التمار» قاری عراقی به کرونا + فیلم تلاوت

«میثم التمار»، از قاریان معروف قرآن و مداحان عراقی، با انتشار ویدئویی از ابتلای خود به ویروس کرونا خبر داد.

ابتلای قاری قرآن در عراق به کورونا

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المنصة، شیخ میثم التمار، از قاریان قرآن و مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در عراق، با انتشار ویدئویی از خود با بیان اینکه وضعیت سلامت او در یک هفته اخیر خوب نبوده است، از خداوند متعال برای  خود و تمام بیماران طلب شفا کرد.


بیشتر بخوانید:


میثم وحید جاسم مشهور به میثم التمار، قاری شهیر عراقی است که داوری بسیاری از مسابقات بین‌المللی و داخلی قرآن را برعهده داشته است. وی که دارای مدرک فوق لیسانس علوم اسلامی است، در سال 1976 دیده به جهان گشود و تلاوت قرآن را از ۱۸ سالگی به پیروی از سبک شیخ سعید مسلم آغاز کرده است.
 
این قاری عراقی نخستین دوره احکام تجوید را در سال 1999 در مسجد ابی حنیفه النعمان فراگرفت و در همان سال در مسابقات ملی قرآن کریم توانست رتبه سوم را از آن خود کند و در سال 2002 به حوزه علمیه در نجف اشرف پیوست.
 
کسب رتبه نخست مسابقات ملی قرآن در سال 2003، داوری در مسابقات متعدد قرآنی در رشته‌های مختلف تجوید، صوت، نغم، وقف و ابتدا، افتتاح جشنواره‌ها و کنفرانس‌های متعدد دولتی و غیردولتی و همچنین نشست‌های بین‌المللی در ایران و لبنان، انتخاب به عنوان 15 شخصیت برتر بغداد در سال 2011 و دعوت به بسیاری از محافل دینی و قرآنی در کشورهای بحرین، امارات، عمان، سعودی، ایران، لبنان، مصر، کویت و کشورهای اروپایی مانند سوئد، آلمان، هلند، فنلاند، نروژ و کشورهای آفریقایی چون اوگاندا، زامبیا و ساحل عاج از دیگر فعالیت‌های این قاری عراقی است. 
 

فیلمی از تلاوت زیبای فرازی از آیه 286 سوره بقره با صوت قاری ميثم التمار

«لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا لَهَا مَا كَسَبَتْ وَعَلَيْهَا مَا اكْتَسَبَتْ رَبَّنَا لَا تُؤَاخِذْنَا إِنْ نَسِينَا أَوْ أَخْطَأْنَا رَبَّنَا وَلَا تَحْمِلْ عَلَيْنَا إِصْرًا...: خداوند هيچ كس را جز به قدر توانايى‏‌اش تكليف نمى‌كند. آنچه (از خوبى‏) به دست آورده به سود او، و آنچه (از بدى‏) به دست آورده به زيان اوست‏. پروردگارا، اگر فراموش كرديم يا به خطا رفتيم بر ما مگير...»
براساس گزارش‌های منتشرشده تاکنون بیش از 2735 نفر در عراق به کرونا مبتلا شده‌اند که 12205 نفر از آنها بهبود یافته‌اند و 925 نفر جان خود را از دست داده‌اند.
انتهای پیام
captcha