رهایی ۳۳ زندانی محکوم به قصاص در کردستان
کد خبر: 3905677
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵

رهایی ۳۳ زندانی محکوم به قصاص در کردستان

مدیرکل زندان‌های استان کردستان از رهایی ۳۳ زندانی محکوم به قصاص با تلاش گروه‌های صلح و سازش و رضایت اولیای دم از سال گذشته در استان کردستان خبر داد.

مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، گذشت و انسان‌دوستی را از ویژگی‌های بارز مردم کُرد زبان در کشور دانست و اظهار کرد: خوشبختانه این دو ویژگی بارز به شکل‌های مختلف در استان کردستان نمود پیدا کرده است.

وی از فعالیت هشت گروه صلح و سازش در استان کردستان خبر داد و افزود: اعضای گروه صلح و سازش متشکل از مددکاران زندان‌ها، افراد ریش‌سفید و خوشنام در استان هستند که همواره با روحیه‌ای خستگی ناپذیر در صدد گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه هستند.

مدیرکل زندان‌های کردستان اعلام کرد: با گذشت اولیای دم و تلاش گروه‌های صلح و سازش دو زندانی که به علت ارتکاب قتل یکی بیش از چهار سال و دیگری حدود شش سال تحمل حبس می‌کردند، از قصاص رهایی یافتند.

وی به بازگشت به زندگی چهار زندانی کردستانی با رضایت اولیای دم از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و بیان کرد: گروه‌های صلح و سازش زندان‌های کردستان با حضور مستمر در پرونده‌های محکوم به قصاص، در کمک به نهادینه کردن فرهنگ گذشت بسیار مؤثر بوده‌اند. در سال گذشته با تلاش شبانه‌روزی اعضای گروه صلح و سازش و کسب رضایت از اولیای دم 29 نفر دیگر از زندانیان محکوم به قصاص رهایی یافتند که این تعداد به نوبه خود در کشور کم‌نظیر است.

فتحی یادآور شد: امیدواریم با ادامه فعالیت گروه‌های صلح و سازش و افراد نیک‌اندیش و خیرخواه، شاهد بازگشت مجدد افرادی دیگر به جامعه و کانون گرم خانواده‌هایشان باشیم.

انتهای پیام
captcha