تکمیل ۸۵ درصدی ظرفیت کاروان‌های حج تمتع فارس / تبیین اولویت اعزام
کد خبر: 3907341
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

تکمیل ۸۵ درصدی ظرفیت کاروان‌های حج تمتع فارس / تبیین اولویت اعزام

مدیر سازمان حج و زیارت فارس با بیان اینکه قریب ۸۵ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع استان تکمیل شده است، گفت: اولویت اعزام‌ها با زائرانی است که ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و یا نوبت اعزام آن‌هاست نه کسانی که امسال انصراف می‌دهند و سال آینده مجدداً می‌خواهند ثبت‌نام کنند.

علی‌رضا زینلی، مدیر سازمان حج و زیارت فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به برگزار نشدن حج تمتع در سال جاری گفت: طبق اعلام رئیس سازمان حج و زیارت به یاری خدا زائران حج تمتع در سال 1400 به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

وی با بیان اینكه 85 درصد ظرفیت كاروان‌های استان فارس تكمیل شده است، گفت: اولویت اعزام‌ زائران به حج تمتع بر اساس تكمیل ثبت‌نام آن‌ها و نوبت‌ آن‌هاست و اگر زائری در سال جاری انصراف دهد، یك نفر دیگر كه در نوبت است، جایگزین او خواهد شد و برای سال آینده در صورتی كه ظرفیت كاروان‌ها تكمیل نشده باشد، می‌تواند ثبت‌نام كند.

زینلی با یادآوری اینكه قریب یك میلیون و 200 هزار نفر در كشور در نوبت اعزام به حج تمتع هستند، گفت: در صورتی كه ظرفیت كاروان‌ها تكمیل شود، دقیقاً همین كاروان‌های امسال را در سال آینده اعزام خواهیم كرد و دیگر جای ثبت‌نام نداریم مگر اینكه زائری انصراف دهد تا نوبت آن به دیگری برسد.

مدیر سازمان حج و زیارت فارس با بیان اینكه كاروان‌های استان هم‌اكنون در حال آموزش هستند تا به یاری خدا در سال آینده به سرزمین وحی اعزام شوند، گفت: ارتباط بین مدیران كاروان‌ها و زائران برقرار است.

وی با تأكید بر اینكه به دلیل شیوع كرونا و اهمیت حفظ سلامتی زائران این آموزش‌ها به‌صورت مجازی انجام می‌شود، گفت: به یاری خدا برای سال آینده كاروان‌ها دقیقاً با تركیب كنونی به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

زینلی به زائران توصیه كرد تا ثبت‌نام حج تمتع خود را برای سال آینده نگه دارند و در سال جاری هم آموزش‌های خود را تكمیل كرده و ارتباط خود را با مدیران كاروان‌ها قطع نكنند.

مدیر سازمان حج و زیارت فارس در پایان در خصوص اعزام به عتبات عالیات نیز گفت: با توجه به شرایط شیوع كرونا، اعزام به عتبات عالیات و سوریه قطع شده است و فعلاً اعزامی به این مناطق نداریم.

انتهای پیام
captcha