ضرورت توجه متولیان آموزش به تربیت معنوی کودکان
کد خبر: 3907871
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰

ضرورت توجه متولیان آموزش به تربیت معنوی کودکان

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در تربیت فرزند باید به آموزش مهارت اجتماعی، اقتصادی و شغلی نیز توجه کرد، افزود: تربیت معنوی کودکان نیز از جمله موضوعات مهم است که متأسفانه متولیان آموزش کشور کمتر به این موضوع توجه می‌کنند.

متولیان آموزشی به تربیت معنوی کودکان توجه بیشتری کنندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، امروز، 10 تیر ماه در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی، با اشاره به نقش خانواده‌ها در تربیت فرزندان اظهار کرد: تربیت فرزندان برخی الزامات و راهکارهایی دارد که خانواده‌ها باید به این موارد آگاهی داشته و در کنار نهادهای آموزشی مانند آموزش و پرورش در تربیت فرزندان نقش خود را ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه در تربیت فرزند باید به آموزش مهارت اجتماعی، اقتصادی و شغلی نیز توجه کرد، افزود: تربیت معنوی کودکان نیز از جمله موضوعات مهم است که متأسفانه متولیان آموزشی کشور کمتر به این موضوع توجه می‌کنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه با استفاده از دستوری نمی‌توان معنویت و تربیت صحیح دینی را در جامعه گسترش داد، ادامه داد: برای تقویت معنویت در بین فرزندان باید به دنبال فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی این موضوعات بود چرا که تاثیر آن نیز طولانی مدت است.

وی با اشاره به اینکه رعایت عفاف و حجاب از جمله موضوعاتی است که باید در جامعه نهادینه‌سازی شود، تصریح کرد: رعایت این موارد باید از طریق سیستم آموزشی کشور به دانش‌آموزش یاد داده شود و به یکی از محوری‌ترین شاخه‌های آموزش تبدیل شود.

حجت‌الاسلام قریشی بر لزوم تحقیق و پژوهش پیرامون موضوع عفاف و حجاب تأکید و اضافه کرد: همچنین برنامه‌ریزی برای رعاین عفاف و حجاب در جامعه باید دقیق‌تر و کاربردی‌تر باشد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه دینی است, عنوان کرد: برای عمل به این وظیفه هرکس به نحوی مسئولیتی دارد که باید به آن عمل کند چرا که انجام این فریضه تنها محدود به یک دستگاه، ارگان و نهاد خاصی نیست.

امام جمعه ارومیه با تأکید بر اجرای مصوبات شورای امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: پیگیری این مصوبات و احیای شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات نیز از دیگر موضوعات مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha