ائمه جمعه از فضای مجازی غافل نشوند
کد خبر: 3912701
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

ائمه جمعه از فضای مجازی غافل نشوند

جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با تأکید بر اینکه ائمه جمعه نباید از فضای مجازی غافل شوند، اظهار کرد: اقتدار ائمه جمعه در این است که جوانان را پای کار بیاورند و در شرایطی که نماز جمعه تعطیل است باید با پخش فیلم‌های کوتاه، مباحث نماز جمعه را در فضای مجازی منتشر کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در همایش گرامیداشت روز نمازجمعه که با محوریت «ایران قوی، همبستگی ملی و مسئولیت اجتماعی» امروز، پنجم مردادماه در کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد، اظهار کرد: برای اینکه در میدان بصیرت و انقلاب اسلامی مسیر را گم نکنیم باید مطالبه‌گری به قوت خود باقی بماند.

وی نماز جمعه را وسیله هدایت جامعه در مسیر صراط مستقیم دانست و افزود: نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به جایگاه حقیقی خود دست پیدا کرد و  به یک قرارگاه هدایت بصیرتی جامعه تبدیل شد.

مصلحی با بیان اینکه ائمه جمعه تا رسیدن نماز جمعه به جایگاه واقعی خود تا پای جان ایستادگی کردند، بیان کرد: تجربه داعش در جهان اسلام، تجربه جدیدی نیست و اوایل انقلاب در ایران هم شاهد حرکات داعش گونه‌ای بودیم که با استقامت ائمه جمعه در نطفه خفه شد.

وی با تأکید بر اینکه کرونا نباید باعث عقب راندن نماز جمعه شود، تأکید کرد: باید به مباحث علمی روز در کنار نیایش و نماز در مساجد توجه بیشتری شود چرا که سنگر نماز جمعه از مؤلفه‌های قدرت ایران اسلامی است.

مصلحی با بیان اینکه ائمه جمعه باید از فضای مجازی غافل نشوند، بیان کرد: اقتدار ائمه جمعه در این است که این فضای تبلیغی را به دست بگیرند و جوانان را پای کار بیاورند و در شرایطی که نماز جمعه تعطیل است با پخش فیلم‌های کوتاه، مباحث نماز جمعه را در فضای مجازی منتشر کنند.

وی به شکل‌گیری تمدن‌های مختلف در جهان اشاره و امام خمینی(ره) را بنیانگذار تمدن بزرگ اسلام در عصر حاضر معرفی کرد و افزود: این تمدن نقش بسیار ویژه‌ای در زندگی بشر داشته و دارد و بسیاری از پیش‌بینی‌ها امام راحل درباره غلبه حق بر باطل و مستضعفان بر مستکبران در حال تحقق است.

مصلحی به افول آمریکا در کلام رهبر معظم انقلاب هم اشاره کرد و افزود: بسیاری در همان موقع، این سخنرانی را احساسی و شعاری معرفی کردند اما امروز خود اندیشمندان غربی هم به افول آمریکا تا چند سال آینده در همه ابعاد سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی اذعان دارند.

وی با بیان اینکه تمام تمدن‌های بشری به فسیل تبدیل شده و از بین رفته‌اند، تأکید کرد: تمدن اسلامی، شیر زمین‌گیری بود که امام خمینی (ره) آن را بیدار کرد و به جان غرب انداخت.

مصلحی به تدبیر و مدیریت جهانی رهبر معظم انقلاب هم اشاره و عنوان کرد: ۴۰ سال است که دشمنان همه ترفندها و برنامه‌های ویژه خود را برای توقف انقلاب اسلامی طراحی و پیاده کرده‌اند، اما نتواسنته‌اند راه به جایی ببرند.

وی با اشاره به تهاجم‌های سنگین نظامی، فرهنگی و اجتماعی دشمن علیه ایران گفت: تحریم‌های اقتصادی حربه دیگری است که به کار بسته شد تا ایران را در چهلمین سالگرد انقلاب خود سرنگون کند، اما با صدور بیانیه گام دوم انقلاب، این تیر دشمن هم به سنگ خورد.

مصلحی به استفاده دشمن از مسأله نفوذ برای پیشبرد اهداف خود اشاره کرد و یادآور شد: با جمع بندی تجربه‌های گذشته درباره استفاده دشمن از این ابزار، می‌توان به سرمایه‌گذاری بزرگ دشمنان در این زمینه پی برد که با استفاده از آن می‌خواهند انقلاب اسلامی را ساقط کنند.

انتهای پیام
captcha