زندانی محکوم به قصاص پای چوبه دار نجات یافت
کد خبر: 3913331
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
در آستانه عید قربان؛

زندانی محکوم به قصاص پای چوبه دار نجات یافت

دادستان عمومی و انقلاب کاشان اظهار کرد: بامداد امروز در حالی که تمامی مقدمات اجرای حکم قصاص نفس یک زندانی فراهم شده بود و طناب دار از سوی اولیای دم به گردن قاتل انداخته شده بود، خوشبختانه صاحبان حق قصاص در آستانه عید قربان، عفو را بر انتقام ترجیح دادند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، روح‌اله دهقانی، دادستان عمومی و انقلاب کاشان اظهار کرد: بامداد امروز، هشتم مردادماه مقارن با طلوع آفتاب در حالی که تمامی مقدمات اجرای حکم قصاص نفس یک زندانی فراهم شده بود و طناب دار از سوی اولیای دم به گردن قاتل انداخته شده بود، خوشبختانه با دعوت اولیای دم به مصالحه، صاحبان حق قصاص در ایام مبارک ماه ذی‌الحجه و در آستانه عید قربان از حق مسلم خود بدون دریافت هیچ‌گونه وجهی اعلام گذشت کردند و عفو را بر انتقام ترجیح دادند.

وی بیان کرد: علی‌رغم آنکه اجرای قصاص طبق آموزه‌های قرآنی مایه حیات جامعه انسانی برشمرده شده است، طبق نص صریح قرآن در آیه 178 سوره مبارکه بقره «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصَاصُ فِي الْقَتْلَى الْحُرُّ بِالْحُرِّ وَالْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَالْأُنْثَى بِالْأُنْثَى فَمَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ أَخِيهِ شَيْءٌ فَاتِّبَاعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَأَدَاءٌ إِلَيْهِ بِإِحْسَانٍ ذَلِكَ تَخْفِيفٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَرَحْمَةٌ فَمَنِ اعْتَدَى بَعْدَ ذَلِكَ فَلَهُ عَذَابٌ أَلِيمٌ» فضیلت عفو بسیار بالاتر از قصاص است و موجبات رحمت و غفران الهی را برای اولیای دم به همراه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب کاشان گفت: با توجه به رضایت اولیای دم، پرونده در مورد جنبه عمومی جرم مجددا به دادگاه فرستاده می‌شود. البته در این پرونده با توجه به اینکه قاتل بیش از هشت سال در زندان بوده است، آزادی وی قریب‌الوقوع است.

جواد دهقانی آرانی
انتهای پیام
captcha