لزوم گام عملی اروپا در مقابله با پروژه ساخت شهرک صهیونیستی
کد خبر: 3914266
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
ساف خواستار شد؛

لزوم گام عملی اروپا در مقابله با پروژه ساخت شهرک صهیونیستی

سازمان آزادی بخش فلسطین ضمن استقبال از نامه اعتراضی 16 سفیر اروپایی به پروژه ساخت یک مجتمع شهرکی صهیونیستی در شمال قدس اشغالی از این کشورهای اروپایی خواست اقدام عملی در مقابله با این تجاوز اتخاذ کنند.

به گزارش ایکنا، پانزده سفیر اروپایی امروز یکشنبه یک نامه اعتراضی علیه طرح‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی سال 1967 فلسطین را به کابینه نتانیاهو ارائه کردند.

رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سفرای پانزده کشور اروپایی و سفیر اتحادیه اروپا در تل‌آویو  نسبت به احتمال پیشرفت طرح ساخت شهرک‌های صهیونیست نشین در منطقه E1 که  قدس را از کرانه باختری جدا می‌کند، ابراز نگرانی کردند.

این رادیو اعلام کرد که از میان معترضان، سفرای کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس هستند که درباره نابودی شانس مذاکره بر سر تشکیل دو کشور و به وجود آمدن مانع در مسیر دستیابی به کشور فلسطینی هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری الجزیره، سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) هم با استقبال از این نامه اعتراضی، از کشورهای اروپایی امضا کننده آن خواست گام‌هایی مؤثر و جدی علیه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بردارند.

«حنان عشراوی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در بیانیه‌ای خبری بر اهمیت تلاش برای ایجاد بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی و توقف نقض مکرر قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های بین‌المللی تأکید کرد.

عشراوی گفت که اسرائیل متوجه شده که جامعه بین‌المللی آن را به دلیل جنایاتش مجازات نمی‌کند و قدرت‌های دنیا هم از چارچوب محکومیت‌های لفظی خارج نشده و هیچ اقدام عملی و جدی در برخورد با آن نشان نمی‌دهند.

او تأکید کرد که اجرای این نقشه‌های خطرناک شهرک‌سازی منجر به جدایی قدس از محیط پیرامون آن در فلسطین می‌شود و مرکز کرانه باختری و شمال آن را از جنوب آن جدا می‌کند، پروژه صهیونیستی قدس بزرگ را تحمیل کرده و هر فرصتی برای تشکیل کشور یکپارچه فلسطینی قابل حیات را از بین می‌برد.

روز شنبه، ۱۱ مرداد، شبکه عبری‌زبان «کان» اعلام کرد که شهرداری اسرائیلی قدس با پروژه ساخت مجتمع تجاری ـ صنعتی موافقت کرد. این درحالی است که وزارت امور قدس در رژیم اسرائیل، پیش‌ از این، پروژه مذکور را رد کرده بود.

این مجتمع شهرکی، منطقه‌ای صنعتی است که از مراکز تجاری،‌ صنعتی و شغلی تشکیل شده است که در مساحتی حدود ۹۰ دونم (هر دونم معادل هزار متر مربع) در بخش شرقی شهرک العیسویه واقع در شمال قدس ساخته می‌شود.

در سال‌های اخیر، رژیم صهیونیستی به عملیات شهرک‌سازی در شهر قدس سرعت داده است. این اقدام علاوه بر تجاوزات هر روزه این رژیم علیه مسجد‌الاقصی و اهالی بیت‌المقدس است.

خبرنگار: الهام مؤذنی

انتهای پیام
captcha