محرم در قاب شبکه افلاک لرستان
کد خبر: 3916741
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹

محرم در قاب شبکه افلاک لرستان

سرپرست صدا و سیمای لرستان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این مرکز برای ایام محرم، افزود: حوزه‌های رادیو، سیما، واحد خبر و فضای مجازی صدا و سیمای لرستان با برنامه‌ریزی مدون، حال و هوای محرمی می‌گیرد.

محرم در قاب شبکه افلاک لرستانآرش احمدی، سرپرست صدا و سیمای لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به این‌که صداوسیمای مرکز لرستان ویژه‌برنامه‌های متنوعی را در ساختارهای مختلف به‌منظور معرفت‌افزایی و بصیرت انقلابی در ماه محرم ۹۹ برای مخاطبان استان لرستان تدارک دیده است، اظهارکرد: رادیو لرستان با شروع ماه قیام و شهادت، با هدف تبیین اهداف و پیام‎های نهضت عاشورا و احیای امر به معروف و نهی از منکر، ویژه‌برنامه «مهمان کربلا» را در دوازده برنامه ۷۵ دقیقه‌ای از ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه پخش می‌کند.

وی با ذکر این مطلب که این ویژه‌برنامه دارای ساختار ترکیبی نمایشی است که باحضور کارشناسان مذهبی و مداحی مداحان و آیتم‎های مختلفی مانند نمایش، روزشمار محرم، معرفی پیرغلامان و گزارش، تولید می‌شود، گفت: با توجه به شیوع کرونا و رعایت ملاحظات بهداشتی، آیتم‌های دیگر این برنامه شامل یک خانه یک حسینه و توصیه‌های چگونگی عزاداری در ایام کرونا است.

احمدی با اشاره به این‌که برنامه رادیویی «سلام لرستان» هر روز با آیتم حدیث عاشقی به معرفی مداحان اهل‌بیت می‌پردازد، افزود: برنامه محرم در خانه نیز به‌صورت ویژه هر روز به مدت ۶۰ دقیقه از ساعت ۹ تا ۱۰ صبح تولید و پخش می‌شود.

سرپرست صدا و سیمای لرستان با تاکید بر این‌که تولید و پخش برنامه بوستان دانایی در ایام محرم با محوریت معرفی کتاب‌هایی در زمینه شخصیت‌های مذهبی قیام عاشورا از دیگر برنامه‌های صدا و سیمای لرستان در محرم امسال خواهد بود، خاطرنشان کرد: در برنامه تنظیمی اذان ظهر رادیو لرستان با عنوان «گلستانه» و تنظیمی اذان صبح با نام «محرم راز» نیز با حضور کارشناسان مذهبی به‌صورت ویژه به موضوعات مُحَرمی اختصاص دارد.

وی با ذکر این مطلب که معاونت سیمای مرکز لرستان با پخش ۱۲ ویژه‌برنامه زنده 50 دقیقه‌ای با عنوان «در مسیر نور» با ساختار ترکیبی و با حضور کارشناسان، ذاکران و پیرغلامان استان به تبیین پیام‌های عاشورا می‌پردازد، گفت: این برنامه در دهه اول محرم هر شب ساعت ۲۲ عشق و ارادت مردم لرستان به حضرت سیدالشهدا(ع) و یارانش را به نمایش می‌گذارد این در حالی‌است که این برنامه در پنج شب اول محرم از شبکه شما نیز پخش خواهد شد.

احمدی با اشاره به این‌که برنامه «خیمه سلیمانی» از دیگر برنامه‌هایی است که از اول محرم با رعایت ملاحظات بهداشتی و حضور هیئت‌های عزاداری استان در محوطه باز قلعه فلک‌الافلاک در ۱۲ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید و پخش می‌شود، ادامه داد: آیتم‌های این برنامه شامل ده شب ده هیئت، مداحی‌های نوستالژی، دیدگاه‌های مقام معظم رهبری درباره مداحی‌های سیاسی، حماسی و بصیرت‌افزا، رسوم و مناسک محرم در شهرستان‌های لرستان و مداحان شهید است.

وی با ذکر این مطلب که شبکه افلاک در شش برنامه خانواده با عنوان «حونه امید با حضور کارشناسان مذهبی به صورت ویژه به موضوع محرم و قیام عاشورا» می‌پردازد، ادامه داد: برنامه جوان با عنوان «سرمشق» نیز در سه برنامه خود با حضور کارشناسان و مداحان، به محرم و اهداف قیام عاشورا می‌پردازد.

سرپرست صدا و سیمای لرستان با تاکید بر این‌که بیست برنامه شش دقیقه‌ای تنظیمی اذان مغرب با عنوان «به سوی معبود» نیز با حضور کارشناسان مذهبی و ائمه جمعه استان به صورت ویژه به ایام سوگواری سالار شهیدان اختصاص دارد، ادامه داد: پخش میان برنامه‌های متناسب با ایام محرم، مستندها و فیلم‌های ویژه ماه محرم و کلیپ و نماهنگ‌های تولیدی و تامینی و پوشش مراسم عزاداری شب‌های شهر خرم آباد و مراسم تاسوعا و عاشورا مطابق دستورالعمل‌های ستاد کرونا از دیگر برنامه‌های سیمای مرکز لرستان در دهه اول محرم است.

احمدی گفت: پخش تله تئاتر «مجلس‌نامه طوبی» با موضوع روضه‌های کوچک خانگی در بروجرد و پخش میان برنامه ستایشگران نوجوان و نیز نماهنگ اسب بی‌سوار، از جمله دیگر برنامه‌های شبکه افلاک در دهه اول محرم است.

وی با ذکر این مطلب که تهیه و تولید گزارش‌های خبری با محوریت عزاداری‌های مردم لرستان در ماه محرم، معرفی پیر غلامان استان، پوشش عزاداری در شهرستان‌ها و برقراری ارتباط زنده با شبکه خبر ازجمله فعالیت‌های معاونت خبر صداوسیمای مرکز لرستان در این ایام است، گفت: معاونت فضای مجازی مرکز لرستان نیز همچون سایر بخش‌های این رسانه استانی، حال و هوای محرمی و عاشورایی می‌گیرد و سوگواری‌ها و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در قالب بنر، پوستر، پادکست و کلیپ‌های متنوع منعکس و تبیین می‌کند.

احمدی ادامه  داد: این معاونت با بارگذاری محتواهای تولیدی کارشناسی و مداحی و گزارشی ویژه محرم به استقبال این ماه می‌رود؛ به طوری‌که تولید و انتشار دو مورد موشن‌گرافیک، توزیع هجده مورد عکس نوشته، بارگذاری 24 مورد ویدئو کلیپ متناسب با ایام محرم تولید و انتشار ۲۸ مورد پادکست و بارگذاری  چهار مورد پوستر از جمله اقدامات معاونت فضای مجازی صداوسیمای مرکز لرستان برای دهه اول ماه محرم است.

انتهای پیام
captcha