وظیفه مداحان بیان هنرمندانه حقیقت است
کد خبر: 3917027
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

وظیفه مداحان بیان هنرمندانه حقیقت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه کار مداح استفاده از هنر برای بیان حقیقت است، اظهار کرد: مداحان نیازمند حکمت هستند تا بتوانند از خرافه، جهالت، مسائل نادرست و موهوم دور باشند.

کار مداح استفاده از هنر برای بیان حقیقت است

به گزارش ایکنا از سمنان،به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، صبح امروز، 27 مرداد ماه در نشستی با حضور اعضای کانون مداحان استان اظهار کرد: مداحان نیازمند حکمت هستند تا بتوانند از خرافه، جهالت، مسائل نادرست و موهوم دور باشند.

وی با تأکید بر اینکه لازم است تا مداحان از جایگاه خود به عنوان مروج شعائر دینی به خوبی مراقبت کنند، بیان کرد: مداحان دارای تریبون و همچنین مخاطب هستند و بسیار اهمیت دارد که چه مسئله‌ای را بازگو می‌کنند که در این راستا جایگاه مداحان، روحانیان، شعرای آئینی و … باید تفکیک شده باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یادآور شد: رویکرد مداحان باید به مسائل اخلاقی و موارد مورد نیاز و حکمت‌های جامعه باشد که بر این اساس نباید دچار افراط و تفریط شوند.

شکری با تأکید بر اینکه مداحان علاوه بر اینکه باید انتقادات را بیان کرده و حرف مردم را مانند سوپاپ اطمینان جامعه بزند باید در مقابل تعادل را نیز رعایت کنند، یادآور شد: باید همه از مداحان چهره‌هایی متعادل در نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه ادارات تبلیغات اسلامی باید حمایت خوبی را از کانون‌های مداحان شهرستان‌ها داشته باشند، افزود: همراهی دوطرفه بین مداحان و همچنین ادارات تبلیغات می‌تواند ثمرات خوبی را داشته باشد.

انتهای پیام
captcha