جان‌مایه عمل صالح خدمت به مردم است
کد خبر: 3917118
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲

جان‌مایه عمل صالح خدمت به مردم است

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: عمل صالح تنها خواندن نماز نیست البته آن سر جای خود درست است، اما اتمه مصادیق عمل صالح، خدمت به نظام اسلامی و خدمت به مردم است.

اتمه مصادیق عمل صالح خدمت به مردم استبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، روز گذشته 26 مردادماه در جشنواره مالک اشتر اظهار کرد: این عالم محلی برای رشد انسان است و لذا قواعد و عوامل موثر در این رشد توانایی او در یاری رساندن به ولی خدا است.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا باری را از دوش ولی خدا برداریم، مطرح کرد: در مقایسه برخورد امام علی(ع) با مالک و اویس، با وجود آنکه اویس به شب زنده‌داری معروف بود، اما ناله‌های حضرت در فراق مالک در نهج البلاغه بسیار سوزناک‌تر است.

امام جمعه همدان علت این موضوع را بالا بودن میزان کارایی مالک برای ولی خدا دانست و گفت: عمل صالح تنها خواندن نماز نیست البته آن سر جای خود درست است، اما اتمه مصادیق عمل صالح، خدمت به نظام اسلامی و خدمت به مردم است.

وی با اشاره به اینکه در مسیر تحقق اسلامی شدن در حال حرکت هستیم، عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که در بیانیه گام دوم نیز بر آن تاکید شده است، تلاش برای سرعت بخشیدن به تحقق اهداف اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان جان مایه عمل صالح را اخلاص برشمرد و گفت: اگر نیت و اخلاص در کار نباشد عمل صالح نیز شکل نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بالاترین داشته انسان آبروی او است، اظهار کرد: امام حسین(ع) در عاشورا از بین عزت و جان خود، عزت را که بالاترین داشته انسان است انتخاب کرد و لذا امروز نیز باید برای خدمت به نظام و اسلام با آبروی خود به میدان بیایم.

شعبانی با اشاره به اینکه عمل هر کس در هر جایگاهی که باشد می‌تواند مصداق عمل صالح باشد، عنوان کرد: امروز باید ما با تمام داشته‌های خودمان به میدان بیایم، چرا که دشمن برای مقابله با اسلام همه داشته‌های خود را به صحنه آورده است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر میزان هجوم به عقاید شیعه دارای آماری چند برابری است و علت آن هم همین تلاش همه جانبه دشمن برای ضربه زدن به اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه برای خدمت در مسیر حق نباید ترسی در انسان وجود داشته باشد، گفت: مردم کوفه انسان‌های بدی نبودند اما ترس آنها باعث شد تا در مقابل امام بایستند و لذا امروز نیز باید به یاد داشته باشیم که اگر همه عالم علیه ما تبلیغ کردند، ما از حرف خودمان بر نخواهیم گشت.

انتهای پیام
captcha