آزادی 631 نفر از زندانیان آذربایجان‌غربی با اجرای قانون کاهش مجازات حبس تعزیری
کد خبر: 3917779
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱

آزادی 631 نفر از زندانیان آذربایجان‌غربی با اجرای قانون کاهش مجازات حبس تعزیری

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: بنا به گزارشات واصله تاکنون 631 نفر از محکومین  قطعی به حبس یا آزاد شده‌اند و یا محکومیت‌شان تقلیل یافته و زمینه آزادی زود هنگام‌شان فراهم شده است.

آزادی 631 نفر از زندانیان آذربایجان‌غربی با اجرای قانون کاهش مجازات حبس تعزیریبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، به‌نقل از روابط‌عمومی دادگستری کل استان، 29 مرداد، مراسم آزادسازی 91 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آذربایجان‌غربی با حضور، علی‌اکبر گروسی، رییس کل دادگستری استان در زندان مرکزی ارومیه برگزار شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، در این جلسه ضمن  تقدیر و تشکر از اقدامات خدا پسندانه بنیاد مستضعفان و خیرین نیکوکار با اشاره به ناهنجاری‌های اجتماعی اظهار کرد: ناهنجاری‌های اجتماعی آسیب بزرگی است که در قالب جرم و بدهی‌های مدنی که جنبه جرم و بزه نیز ندارد در جامعه بروز پیدا می‌کنند که باید برای پیشگیری از وقوع این نوع  ناهنجاری‌ها همه تلاش کنند تا زمینه‌ای فراهم که این ناهنجاری‌ها در جامعه کنترل شود.

وی افزود: باید با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی جامعه کارگری همکاری کرد تا چرخه تولید در این روزهای سخت از کار نیفتد و اهداف نظام در رونق تولید و جهش تولید بیش از پیش محقق شود و هیچ فعال اقتصادی به لحظ از کار افتادن چرخه تولید با زندان مواجه نشود.

 رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: متاسفانه امروز یک وضعیت ویژه‌ای در همه جامعه به وجود آمده و میزان ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها نیز بیشتر شده است و همین امر باعث می‌شود که وظیفه مدیران استانی بیش از پیش سنگین‌ترشود البته می‌توان با کار جهادی و انقلابی و حضور فعال در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی تلاش کرد تا ناهنجاری‌های اقتصادی کنترل شوند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی بیان کرد: به منظور کاهش مجازات‌های حبس در دستگاه قضایی استان کارهای خوبی هم در موضوع اعطای مرخصی‌ها و هم در اجرای دستورات ریاست قوه قضائیه انجام یافته و همیشه بخشی از توجهات وی به کاهش مجازات‌های حبس، زندانیان و خانواده‌های‌شان است و کاری که امروز با کمک بنیاد مستضعفان انجام یافته و تعدادی از زندانیان دارای جرائم غیرعمد آزاد شدند در نوع خود بی‌نظیر است.

 وی در خصوص قانون کاهش مجازات حبس تعزیری گفت: قانون کاهش مجازات حبس تعزیری که اخیرا ابلاغ  شده نویدبخش تحولات بسیاری در جهت حبس‌زدایی است و برای اجرای بهینه این قانون تمام دستگاه‌های قضائی استان بسیج شده و بنا به گزارشات واصله تاکنون 631 نفر از محکومین  قطعی به حبس یا آزاد شده‌اند و یا محکومیت‌شان تقلیل یافته و زمینه آزادی زود هنگام‌شان فراهم شده و این آمار بسیار خوبی است، هرچند که رسیدگی به پرونده سایر محکومین به خصوص محکومین مرکز استان به دلیل کثرت پرونده‌ها در حال بررسی است و آمار کنونی قطعا بالاتر خواهد بود.

وی در ادامه به مددجویانی که مشمول آزادی شده‌اند، عنوان کرد: در جهت رفاه اجتماعی، توجه به خانواده و چرخاندن چرخه اقتصاد این مملکت تلاش کنند.

گروسی برخی محکومین جرایم مالی را افرادی دانست که در ارتکاب فعل مجرمانه نه تصمیمی بر این فعل داشته و نه تعمدی در کار بوده بلکه ناخواسته و غیرعمد و بنا به حکم قانون گرفتار زندان شده‌اند و انتظار می‌رود این افراد ابتدا برای خود وخانواده‌اش تلاش کند و نیز جهت رونق تولید وجهش تولید در کشور دوشادوش سایر مردم بیش از پیش تلاش کنند.

گفتنی است، در پایان این مراسم، 91 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد مشمول آزادی شدند که در این جلسه تعداد 10 نفر از  زندانیان زن و مرد احکام آزادی خود را با اهدای شاخه گل از دستان رئیس کل دادگستری استان دریافت و به همراه خانواده‌های‌شان به کانون گرم خانواده بازگشتند.

 

انتهای پیام
captcha