ساده‌زیستی و خدمت به مردم از ویژگی‌های بارز شهیدان رجایی و باهنر بود
کد خبر: 3918119
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
امام جمعه طارم:

ساده‌زیستی و خدمت به مردم از ویژگی‌های بارز شهیدان رجایی و باهنر بود

حجت‌الاسلام منصوری بیان کرد: مسئولان محترم باید شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار داده و بیشتر به مردم خدمت کنند. یکی از امتیازهای بارز این دو بزرگوار، ساده‌زیستی آنها بود و مسئول باید ساده‌زیست باشد چراکه مسئول اشرافی و مرفه به درد مردم نمی‌خورد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام منصوری، امام جمعه طارم، 31 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت مردم به تقوای الهی و تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری و عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، بیان کرد: همه ما باید مسئله امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیریم و در جامعه اجرا کنیم چراکه هدف اصلی قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود که به برکت همین حرکت و اقدام اسلام را زنده کردند.

امام جمعه شهرستان طارم ضمن تشکر و قدردانی از همه عزاداران در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: باید بیشتر مواظب باشیم و خدای ناکرده با یک سهل‌انگاری و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مشکل بزرگی را ایجاد نکنیم که جبران آن سخت باشد. امروز رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها به‌صورت مکرر بهترین خدمت به پرستاران و پزشکان و کادر درمانی است. در این مدت به خاطر ویروس منحوس کرونا در کشور بیش از ۱۱۴ نفر از پزشکان و پرستاران را از دست داده‌ایم و باید در این چند روز عزاداری توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا را جدی بگیریم و همچنین هزینه هر سال را در پذیرایی به سمت رزمایش کمک‌های مؤمنانه سوق بدهیم.

حجت‌الاسلام منصوری ضمن قدردانی از شهرداری و همکاران در سیاهپوش کردن خیابان اصلی شهر و نصب بنر به مناسبت ماه محرم‌الحرام و اقدام در بهسازی ورودی امامزادگان هاشم و عوف(ع) گفت: مردم نیز باید با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.

خطیب نماز جمعه شهرستان طارم با اشاره به آغاز هفته دولت از دوم شهریورماه، گفت: یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم؛ مسئولان محترم باید این دو بزرگوار را الگوی خود قرار داده و بیشتر به مردم خدمت کنند. یکی از امتیازهای بارز شهیدان رجایی و باهنر ساده‌زیستی آنها بود که مسئول باید ساده‌زیست باشد، مسئول اشرافی و مرفه به درد مردم نمی‌خورد.

وی همچنین با تبریک روز صنعت دفاعی و خداقوت به مهندسان و دانشمندان کشور، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند باید خودمان را قوی کنیم و یکی از راه‌های قوی شدن همین تولید تسلیحات دفاعی و نظامی است که یکی از نشانه‌های اقتدار کشور است. این موشک‌های دوربرد ایران اسلامی است که آمریکا را در منطقه و دنیا زمین‌گیر کرده است؛ این موشک‌ها بود که هیمنه پوشالی آمریکا را در عین‌الاسد شکست و نتوانست غلطی بکند.

امام جمعه طارم ادامه داد: رونمایی دو موشک بالستیک به نام حاج قاسم و ابومهدی المهندس نیز یکی از قدرت دفاعی و نظامی را نشان می‌دهد و شکست بی‌سابقه آمریکا در سازمان ملل نیز تضعیف آمریکا را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام منصوری با اشاره به سالروز آتش‌سوزی مسجد‌الاقصی قبله اول مسلمانان توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل و گرامیداشت روز جهانی مسجد، اظهار کرد: روزی مساجد محل نشست و برخاست پیامبران بوده و خانه اهل تقوا و بازاری از بازارهای آخرت است. مساجد غیر از اینکه مکانی برای عبادت و راز و نیاز با خداوند متعال است باید برای پیشبرد بسیاری از مشارکت‌های نیکوکارانه و خیرخواهانه در کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.

وی ادامه داد: مساجد سنگر هستند و سنگرها را خالی نکنید؛ امروز از مهمترین برنامه‌های دشمن نابودی مساجد است؛ پیامد اصلی تخریب مساجد غفلت از یاد خدا و به دنبال آن بروز آسیب‌های متعدد اجتماعی اعم از انحرافات فکری، اعتقادی و اشاعه فساد و فحشا است. اگر دشمن بتواند ابتدا مساجد را قلع و قمع می‌کند و اگر نتوانست آن‌را بی‌خاصیت می‌کند. در نیم قرن اخیر از زمان آتش زدن مسجدالاقصی تا امروز بیش از چهار هزار مسجد در جهان توسط دشمنان اسلام تخریب شده است.

خطیب نماز جمعه شهرستان طارم ضمن محکوم کردن روابط و توافق امارات با اسرائیل و رژیم صهیونیستی، گفت: امارات باید از عاقبت و سرانجام دوستان آمریکا و اسرائیل از جمله صدام، قذافی و حسنی مبارک عبرت بگیرد که دست‌نشانده خود آنها بودند و روزی زیر چکمه‌هایشان افتادند.

مرتضی قاسمی
انتهای پیام
captcha