تجمع عزاداران تاسوعا و عاشورای حسینی در اردبیل
کد خبر: 3919428
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸

تجمع عزاداران تاسوعا و عاشورای حسینی در اردبیل

استاندار اردبیل، از برگزاری مراسم سنتی تجمع عزاداران حسینی در تاسوعا و عاشورای حسینی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در محل «شهیدگاه» اردبیل خبر داد.

تجمع عزاداران تاسوعا و عاشورای حسینی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل، ششم شهریورماه، با اشاره به اینکه علیرغم شیوع بیماری کرونا هیچ‌یک از برنامه‌های دهه اول ماه محرم تعطیل نشده و با توجه به دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا این مراسم به شکلی متفاوت، اما باشکوه برگزار شده است، اظهار کرد: اجتماع عظیم عاشقان امام حسین(ع) نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است و این تجمع در محل «شهیدگاه» استان اردبیل با رعایت کامل پروتکل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.
بهنامجو، با بیان اینکه عزاداران یک سال انتظار کشیده‌اند تا ارادت خود را به ساحت امام حسین(ع) اعلام کنند، تصریح کرد: اجتماعات مذهبی این استان تاکنون با همراهی و هماهنگی دستگاه‌های متولی و همکاری بسیار خوب مردم، استفاده از ماسک، ضدعفونی محل‌های تعیین‌شده و به‌ویژه معرفت و اخلاق شعور و شور حسینی برپا شده است.
وی در مورد تجمع سنتی عزاداران حسینی در تاسوعا و عاشورا گفت: نحوه و روند برگزاری اجتماع حسینیان در مرکز و شهر‌های استان در ستاد برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا تصمیم‌گیری شد و طبق سنوات گذشته از ساعت ۱۵ عصر به شکل و نحوه متفاوت و نظم خاص به مدت ۲ ساعت برپا می‌شود.
بهنامجو با تأکید بر اینکه ریز برنامه مراسم عزاداری از سوی رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی می‌شود، تصریح کرد: به‌منظور رعایت بیشتر اصول بهداشتی و رفاه حال مردم نحوه برگزاری و استقرار شرکت‌کنندگان در عزاداری ایام تاسوعا و عاشورا اطلاع‌رسانی دقیق می‌شود.
استاندار اردبیل همچنین از برگزاری نماز ظهر عاشورا در «شهیدگاه» اردبیل و مساجد استان خبر داد و خاطر نشان کرد: نماز ظهر عاشورا به یاد شهدای عاشورا به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل در «شهیدگاه» اردبیل برگزار می‌شود و در سایر مساجد و محل‌های تعیین‌شده از سوی هیئت امنا و عزاداران نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha