امام جمعه جدید تکاب معارفه شد
کد خبر: 3919511
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۳

امام جمعه جدید تکاب معارفه شد

طی مراسمی حجت‌الاسلام علی رحیمی به عنوان امام جمعه جدید تکاب معارفه شد.

امام جمعه جدید تکاب معارفه شدبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، امام جمعه ارومیه، عصر پنجشنبه 6 شهریورماه در آئین تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان تکاب ضمن تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله (ع)، اظهار کرد: عزاداری بر امام حسین (ع) یکی از توفیقات بزرگ الهی است؛ عزاداری بر سیدالشهدا عامل وحدت بین مذاهب مختلف در استان و شهرستان تکاب است.

وی افزود: نماز جمعه یکی‌ از اعمالی است که به هیچ عملی به مانند آن در قرآن تأکید نشده است؛ به گونه‌ای که در زمان حضور امام معصوم(ع) باید مسلمین امور دنیوی و معاملات خود را ترک کرده و به سوی نماز جمعه می‌شتافتند و حکومت اسلامی موظف بود حتی زندانیان را نیز در نماز جمعه حاضر کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی بیان کرد: نماز جمعه نقطه اقتدار نظام اسلامی است و امیدواریم با بازگشایی مجدد نمازهای جمعه در این شرایط به این مهم عمل کنیم.

وی ادامه داد: براساس انتظارات و منویات مقام ‌معظم رهبری نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی هر شهر محسوب شده و امام جمعه فرمانده این قرارگاه است و انتظار داریم با کمک همه مردم و مسئولان این قرارگاه تقویت شود.

امام جمعه ارومیه در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات حجت‌الاسلام‌ والمسلمین برادری گفت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین برادری در ‌مدت امامت جمعه شهرستان تکاب فعالیت و خدمات فرهنگی و اجتماعی بسیاری در این شهر انجام داده و امیدواریم با حضور حجت‌الاسلام رحیمی این فعالیت و خدمات ادامه داشته باشد. همچنین ایشان یکی از ائمه جمعه موفق استان بود که امیدواریم با تجدید قوا در قم بتوانند در مسئولیت‌های آتی توفیق خدمت بهتر در عرصه‌های بالاتر را کسب کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی گفت: آذربایجان‌غربی ظرفیت‌های عظیمی دارد که باید به نحو صحیح از این ظرفیت‌ها استفاده کرد. منطقه آزاد ماکو و منطقه اقتصادی و معادن تکاب دو ظرفیت مهم استان هستند که متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته است. مسئولان استانی باید با بهره گیری صحیح از این منابع و منابع دیگر، اقتصاد استان را تقویت کنند.

وی افزود: با وجود ۳۰ درصد معادن طلای کشور در تکاب و بیش از ۱۵۰ آثار تاریخی و معادن سنگ و ... در این شهرستان نباید از ظرفیت تکاب غفلت کرد لذا مسئولان باید با پشتیبانی و همراهی هم به نحو شایسته این منطقه را مورد توسعه قرار داده و امکانات مختلف را در این منطقه فراهم‌ کنند. امیدواریم‌ با اصلاح راه‌های مواصلاتی این شهرستان زمینه‌های رشد و بالندگی این منطقه را شاهد باشیم‌.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: مردم تکاب باید از اختلاف بین خودشان بپرهیزند که دامن زدن به اختلافات باعث گسستگی و عقب افتادگی خواهد بود، صمیمیت و همراهی را در بین خود تقویت کرده. همچنین امام جمعه جدید را کمک و یاری کنند و در مسیر توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی همراه او باشند.

سیدهادی طباطبایی، سرپرست فرمانداری شهرستان تکاب نیز در این مراسم اظهار کرد: تکاب دارای ظرفیت‌های اقتصادی در بخش معادن و گردشگری بسیار زیادی است که به دنبال توسعه آن هستیم و امیدواریم با همکاری مردم و مسئولان استانی و شهرستانی شاهد پیشرفت تکاب باشیم.

وی ادامه داد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین برادری در مدت امامت جمعه خود توانسته فعالیت‌های فرهنگی و حوزوی خوبی در شهرستان تکاب انجام دهد و از زحمات ایشان تشکر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عیسی برادری، امام جمعه سابق تکاب نیز در این مراسم گفت: آماده هرگونه همکاری و کمک به حاج آقا علی رحیمی به عنوان یک شهروند و طلبه تکابی هستم و تلاش کرده‌ام وظایف خود در مدت امامت جمعه را به‌خوبی انجام دهم. همچنین امیدوارم مردم ‌شریف تکاب و نماینده مقام ‌معظم رهبری قصورات بنده را ببخشند و پذیرا باشند.

وی ادامه داد: از خداوند متعال توفیق اخلاص در کارهایی که انجام داده‌ام را خواستارم و وظیفه می‌دانم از همه مردم شریف تکاب و خواهران و برادرانی که صفوف نماز جمعه را زینت می‌بخشیدند تقدیر و تشکر کرده و یاد عزیزانی را که در ایام تعطیلی نماز جمعه به واسطه شیوع ویروس کرونا از دست داده‌ایم را گرامی بدارم.

امام جمعه سابق تکاب افزود: از خانواده‌های معظم شهدا و اساتید و طلاب و حوزه‌های علمیه و مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی و ارگان‌های نظامی و انتظامی و همه همراهان و اعضای محترم‌ قرارگاه فرهنگی این شهر سپاسگزارم و از همه عزیزان حلالیت می‌خواهم. همچنین کسانی که با مقاصد سیاسی و نادرست به دنبال لکه دار کردن نام والای شهرستان تکاب بودند نیز را حلال می‌کنم و توصیه می‌کنم که مسئولان استانی و شهرستانی با برخورد جدی‌تر، با خاطیان از جایگاه امامت جمعه و نماز جمعه صیانت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی رحیمی، امام جمعه جدید تکاب، در این آئین با اشاره به جایگاه نماز جمعه اظهار کرد: اهمیت و جایگاه نماز جمعه در جامعه اسلامی بسیار بالا بوده و لازم است این فریضه عظیم در تمام کشور تقویت شود. وحدت و اتفاق در بین همه مسئولان در شهرستان‌ تکاب برای توسعه این منطقه ضروری و حیاتی است چرا که وحدت سبب پیشرفت همه جانبه منطقه خواهد شد.

وی افزود: بنده ضمن قدردانی از خانواده‌های محترم شهدا، مردم و مسئولان شهرستان، از همه آحاد مردم طلب همکاری و یاری دارم تا با همکاری مردم وظایفی را که بر دوش بنده قرار داده شده را به‌ نحو احسن انجام دهم.

امام جمعه تکاب ادامه داد: همه مردم در این نظام یک هدف داریم و آن ارتقای نظام‌ جمهوری اسلامی و حکومت دینی در کشور و مقدمه‌سازی برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) است.

ماموستا اسماعیلی، امام جمعه اهل سنت تکاب در این آئین ضمن تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) گفت: بزرگی قیام‌ امام حسین(ع) در قبول نکردن ظلم ظالم ‌است و امام حسین (ع) زیباترین نماد قیام ‌علیه ظالمان در طول تاریخ است.

وی در پایان از زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین برادری، امام جمعه سابق تکاب قدردانی و برای حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی رحیمی، امام جمعه جدید تکاب آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام
captcha