کردستان قطعه و گوهری درخشان برای ایران اسلامی است
کد خبر: 3920739
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹

کردستان قطعه و گوهری درخشان برای ایران اسلامی است

معاون امور حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: کردستان با ارائه خدمات بزرگ خود به نظام مقدس اسلامی همچون قطعه و گوهری درخشان برای ایران اسلامی است كه امیدواریم اهل قلم و پژوهشگران استان كردستان بتوانند خدمات مردم كُرد به نظام را به رشته تحرير درآورند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد محمدیان، معاون امور حوزوی دفتر مقام معظم رهبری امروز، 13 شهریورماه در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: امام حسین(ع) آینه تمام قد از اخلاق و رفتار پیامبر مکرم اسلام بوده است و به بیان دیگر تجلی سیمای پیامبر اکرم بوده که در راه دین اسلام از تمام داشته‌های خود گذشتند.

وی با اشاره به جایگاه دین اسلام و ایثار و فداکار پیامبر اکرم(ص) و اهل بیبتش بیان کرد: جایگاه دین اسلام به حدی والاست که طفل شش ماهه حسین باید برای آن فدا شود و خواهر و سایر بازماندگان دشت کربلا به اسارت برده شوند.

معاون امور حوزوی دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرد: پیروزی مهم است اما نگه‌داشتن آن مهم‌تر از پیروزی است و خداوند متعال در آیات قرآن مسلمانان را از تفرقه و اختلاف برحذر داشته است چراکه این امر موجب دست درازی دشمن خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه امروز همه وعده‌های خداوند برای پیروزی ملت اسلامی برجهان کفر در حال تحقق یافتن است، عنوان کرد: کشور ایران اسلامی از لحاظ جمعیت و مساحت یک درصد از بُعد کل جهان را به خود اختصاص داده است اما 40 سال با افتخار در عرصه جهانی درخشیده است و در برابر تمام توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرده است.

حجت‌الاسلام محمدیان ادامه داد: حفظ همبستگی، انسجام، وحدت و همدلی مهم‌ترین رسالت هر فرد ایرانی است و براین اساس مقام معظم رهبری در سفر به استان کردستان به صراحت تفرقه افکنان بین شیعه و سنی را مزدوران دشمن عنوان می‌کنند.

وي عنوان کرد: در وصف مردم کردستان به این بیانات رهبری بسنده خواهم کرد که کردستان سرزمین فداکاری‌های بزرگ، سرزمین فرهنگ و هنر، سرزمین مردمی با رشادت و رشد عقلی و آگاهی است که با فداکاری خود فتنه‌های بزرگ را خاموش کردند، کردستان در تاریخ انقلاب اسلامی نشان افتخاری با خود حمل می‌کند که در کمتر استانی نظیر آن یافت می‌شود.

وی با بیان اینکه علما میراث‌دار انبیا هستند، ادامه داد: در این استان کردستان فداکاری‌های زیادی از سوی علما و روحانیون برای نظام و انقلاب صورت گرفته و بسیار مظلوم در راه دفاع از نظام مقدس انقلاب اسلامی به شهادت رسیده‌اند و به فرموده حضرت آقا شهیدان این استان مظلوم‌تر از شهدای دیگر نقاط کشور هستند.

معاون امور حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه در این استان خانواده‌هایی هستند که پنج و شش شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند، اعلام کرد: وجود 5 هزار و 400 شهید، یک هزار شهید پیشمرگ مسلمان کُرد و جانبازان، شهدای روحانی مانند شهید شیخ‌الاسلام و ماموستا برهان عالی و غیره از افتخارات بزرگ مردم استان کردستان است.

وی با اشاره به پیشنهاد یکی از روحانیون و فرهیختگان اهل سنت درباره تألیف کتابی در مورد خدمات متقابل کُردها به اسلام و ایران گفت: کردستان با ارائه خدمات بزرگ خود به نظام مقدس اسلامی همچون قطعه و گوهری درخشان برای ایران اسلامی است و امیدواریم اهل قلم و پژوهشگران استان بتوانند این کار را انجام دهند.

حجت‌الاسلام محمدیان اظهار کرد: اسلام و ایران هم متقابل هم برای کردستان خدمات زیادی ارائه کرده است که امیدواریم اهل قلم و پژوهشگران استان بتوانند این کار را انجام دهند.

وی با تقدیر از خدمات 10 سال آیت‌الله حسینی شاهرودی در کردستان، یادآور شد: حجت‌الاسلام ذهبی، نماینده جدید ولی فقیه در استان انسانی فاضل با روحیه جهادی و ولایی و با روحیه مردم‌داری بوده که امروز کار خود را در استان شروع می‌کند و کارنامه درخشانی از خود در این استان به ثبت خواهد رساند.

احداث بزرگترین دارالقرآن در کردستان

آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه این مراسم اظهار کرد: از رهبر انقلاب به خاطر اعتماد و عنایتشان تشکر می‌کنیم‌ که افتخار بزرگی به بنده برای نمایندگی مردم کردستان دادند و این ۱۰ سال خدمت در کردستان تاج بزرگی برای بنده بوده است.

وی با اشاره به اینکه خدمت به مردم استان کردستان برای من بسیار ارزشمند بوده است، افزود: اگر رهبری از خدمات بنده در استان کردستان راضی باشد یعنی خدا و امام زمان نیز راضی خواهند بود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی عنوان کرد: مردم کردستان مردمانی باصفا و با وفا هستند و محبت آن‌ها مثال زدنی است. برخورد و محبت مردم استان کردستان به گونه‌ای است که هیچکس احساس غربت نمی‌کند.

وی بیان کرد: ارتباط ما با مردم موجب شد بسیاری از اطلاعات و مطالبات مردمی مستقیم‌ به گوش بنده برسد و رابطه‌ای دوستانه‌ای با ائمه جمعه استان دارم که جای افتخار برای بنده است.

نماینده سابق ولی فقیه در استان کردستان اعلام کرد: با مسئولان استانی نیز ارتباط دوستانه‌ای داشتیم چراکه وظیفه ما حمایت از دولتمردان در جهت پیشبرد توسعه استان بوده است و همیشه قدردان زحمات این خدمتگزاران هستیم.

وی با قدردانی از خدمات فرماندهان نظامی و انتظامی استان در جهت فراهم کردن امنیت استان کردستان تأکید کرد: کردستان باید آرام باشد تا مردم دچار هیچ سختی نشوند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اعلام اینکه روحانیت کردستان از لحاظ مادی در پایین‌ترین سطح جامعه و از لحاظ تاثیرگذاری نقش برجسته‌ای در جامعه دارند، افزود: در این راستا همیشه سعی داشتیم دستمزد و حقوق این عزیزان را همیشه سر ماه پرداخت کنیم.

وی به خدمات ارائه شده برای این قشر تأثیرگذار اشاره و اعلام کرد: در برنامه‌های اجرایی تلاش کردیم سطح علمی را برای علمای شیعه و سنی افزایش دهیم و همیشه سعی کرده‌ایم رابطه دوستانه و صمیمی بین‌ علمای اهل سنت و تشیع ایجاد کنیم.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اعلام اینکه سعی شده نگاه امنیتی از کردستان برداشته شود و بیشتر در زمینه‌های فرهنگی در کردستان کار شود، ادامه داد: صمیمیتی بین روحانیون تشیع و تسنن در استان کردستان ایجاد شده که شیعه یا سنی بودن برای ما اهمیتی نداشته و این ارتباطی سازنده را برای ما به وجود آورده است.

نماینده سابق ولی فقیه در استان کردستان به راه‌اندازی سایت شافعی نیوز اشاره و اعلام کرد: با راه‌اندازی این سایت مسائل و تلاش مرکز امام شافعی کردستان به ۵ زبان زنده جهان در دسترس شافعی مذهبان قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: همچنین دارالقرآن در یک هکتار زمین در حال احداث است و ارتباطات بین‌المللی را در اقلیم و سایر کشورهای جهان گسترش دادیم و این امر موجب شده کردستان تاثیر بسزایی بر مسلمانان خارج از کشور داشته باشد.

آيت‌الله حسيني‌شاهرودي اعلام کرد: خوشحالم که در ۱۰ سال گذشته توانستیم شاخص‌هایی در استان بهبود ببخشیم و از اساتید دانشگاه و سیاسیون در بخش‌های مختلف استان در مرکز مطالعات راهبردی جهت پیشرفت استان گام برداشتیم و در این بخش کارهای علمی انجام دادیم.

وی در ادامه گفت: در بحث زکات کردستان چندین بار در کشور مقام اول را کسب کرد و در زمینه امر به معروف و نهی از منکر مقامات ممتاز کشوری را دریافت کرده‌ایم.

نماينده سابق ولي فقيه در كردستان به ۲۴ ساعته شدن برنامه‌های شبکه استانی کرد در مردادماه سال ۹۰ اشاره و عنوان کرد: به برکت این کار شبکه استانی توانست پربیننده‌ترین برنامه‌ها را در کشور روی آنتن ببرد.

نماينده سابق ولي فقيه در كردستان افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه در جهت نشان دادن خدمات نظام در کردستان نقش داشتند که بسیار در زمینه فرهنگی و اجتماعی سازنده بوده است.

وي عنوان کرد: من در کردستان کاندیدای نماینده خبرگان رهبری نشدم و در زمان تبلیغات نیز به هیچ شهری برای سخنرانی نرفتم و جای افتخار است که نماینده این مردم فهیم و قدرشناس باشیم.

آيت‌الله حسيني شاهرودي در پایان یادآور شد: همه مسئولان استانی و مردم کردستان باید کمک‌کننده حجت‌الاسلام پورذهبی، باشند تا پیشرفت کردستان سریع‌تر انجام شود.

انتهای پیام
captcha