تجلیل از خانواده شهید «ناصر ثریا» در آستانه هفته دفاع مقدس
کد خبر: 3923604
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

تجلیل از خانواده شهید «ناصر ثریا» در آستانه هفته دفاع مقدس

در آستانه هفته دفاع مقدس از خانواده شهید «ناصر ثریا» با حضور حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی دیدار و تجلیل شد.

دلجویی از خانواده شهید «ناصر ثریا» در آستانه هفته دفاع مقدس

به‌ گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ۲۷ شهریورماه در آستانه هفته دفاع مقدس از خانواده شهید «ناصر ثریا» با حضور حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی دیدار و تجلیل شد.

حجت‌الاسلام خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: خانواده‌های شهدا یادگارهای باارزش آن‌ها میان ما هستند که باید همواره مورد احترام و تکریم قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای معرفی سیره و روش شهدا به نسل جوان است، افزود: اما باید آشنایی نسل جوان با شهدا تنها محدود به ایام خاصی از سال نباشد بلکه باید با برنامه‌ریزی چاپ کتاب‌های جوان‌پسند با محوریت زندگی‌نامه شهدا زمینه آشنایی نسل جوان با آن‌ها را فراهم کرد.

حجت‌الاسلام خدایاری با اشاره به اینکه امسال برابر با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس است، گفت: امسال گرچه با شیوع کرونا انجام بسیاری از برنامه‌ها تحت تأثیر قرار گرفته است اما با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، نصب بنر و پوستر و فضاسازی شهری می‌توان حال و هوای دفاع مقدس را در شهرها ایجاد کرد.

یادآور می‌شود، شهید «ناصر ثریا»، روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۴۲ در روستای علی نظر از توابع پلدشت به دنیا آمد، او تحصیلاتش را تا پایان دوره راهنمایی ادامه داد، سپس برای یادگیری حرفه مکانیکی به شیراز رفت و با استعدادی که داشت یکی از تعمیرکاران حرفه‌ای موتورهای برقی شد.

وی در سال 70 ازدواج کرد و صاحب دو دختر شد، دوران جنگ تحمیلی، با هدف دفاع از آرمان‌های انقلاب و با آرزوی شهادت، عازم جبهه شد اما تقدیر چیز دیگری بود، جنگ تمام شد و او شهید نشد.

بعد از پایان جنگ تحمیلی، برای امرار معاش خانواده‌اش، به تعمیر موتورهای برقی پرداخت که حرفه مورد علاقه‌اش بود، سال‌ها از دوران جنگ گذشت اما آرزوی شهادت هنوز در دل ناصر مانده بود تا اینکه روز دوشنبه هفدهم مرداد سال  ۱۳۹۰ وقتی برای تعمیر موتورهای پادگانی به مرز می‌رود، موقع بازگشتن از پادگان در هنگ مرزی عزیز کندی دشت مغان از سوی نیروهای حزب پژاک به شهادت می‌رسد.

انتهای پیام
captcha