۷۰ درصد نوآموزان پیش‌دبستانی در لرستان هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند
کد خبر: 3927161
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

۷۰ درصد نوآموزان پیش‌دبستانی در لرستان هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند

معاون آموزش ابتدایی لرستان با بیان این‌که ۷۰ درصد نوآموزان پیش‌دبستانی در این استان هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند، گفت: با اجرای طرح ملی «پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش‌دبستانی رایگان» کودکان رایگان ثبت‌نام می‌شوند.

70 درصد نوآموزان پیش‌دبستانی در لرستان هنوز ثبت‌نام نکرده‌اندبه گزارش ایکنا از لرستان، رقیه معتمدی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان امروز یک‌‏شنبه، 13 مهرماه در جمع خبرنگاران در رابطه‌ با ثبت‌نام نوآموزانی که هنوز در مراکز پیش‌دبستانی ثبت‌نام نکرده‌اند، گفت: پیش‌دبستانی یک دوره رسمی اما غیر اجباری است که یک‌سال پیش از آغاز مدرسه، کودکان آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند، امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، استقبال والدین برای ثبت‌نام کودکان بسیار کمتر بود به‌طوری‌که تنها حدود 30 درصد نوآموزان ثبت‌نام شدند.

وی افزود: در بحث ثبت‌نام نوآموزان در چند سال گذشته از پوشش 38 درصدی شروع کردیم و سال گذشته میزان ثبت‌نامی‌های دوره پیش‌دبستانی در لرستان به 83 درصد رسید که نسبت به میانگین کشوری (78 درصد) بالاتر بود.

معتمدی با بیان این‌که سلامتی نو‌آموزان در اولویت اول قرار دارد، بیان کرد: برای این‌که نوآموزان از آموزش فاصله نگیرند وزارت آموزش و پرورش دستورالعملی با عنوان طرح ملی «پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش دبستانی رایگان» تدوین کرده است تا کودکانی که تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند به‌صورت غیر حضوری تحت پوشش آموزش قرار گیرند.

وی تصریح کرد: آموزش 70 درصد دیگر نوآموزان که هنوز ثبت‌نام نشده‌اند برای ما مهم است چون تعداد آن‌ها بسیار زیاد است که با توجه به تدوین طرح مذکور طی چند روز آینده پس از دریافت فایل اسمی از طریق وزارت‌خانه، بر حسب منطقه یک کارشناس تعریف و کار ثبت‌نام دانش‌آموزان انجام می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که ثبت‌نام این نوآموزان از طریق سامانه «سناد» انجام می‌شود، اضافه کرد: پس‌از ثبت‌نام کتاب و محتوای آموزشی نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و کار آموزش آن‌ها به‌صورت غیرحضوری و در نرم‌افزار شاد و تلویزیون است و اگر نو‌آموزی به اینترنت دسترسی نداشته باشد مطالب آموزشی در قالب درسنامه در اختیار والدین آن‌ها قرار می‌گیرد و در پایان سال آموزشی، گواهی شرکت در پیش‌دبستانی به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و متضرر شدن برخی افراد، طرح مذکور امسال از 19 مهرماه و به‌صورت رایگان اجرا می‌شود تا نوآموزان به‌صورت غیر حضوری و با کمک والدین آموزش‌های لازم را فرا گیرند‌.

معتمدی در پایان تأکید کرد: طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش‌دبستانی رایگان تنها برای نوآموزانی است که تاکنون در سامانه سناد ثبت‌نام نکرده‌اند؛ بنابراین دانش‌آموزان غیرانتفاعی و دولتی قطعاً باید به کار خود ادامه دهند و در مدارس روستایی، عشایری و چند پایه نیز نو‌آموزان پیش‌دبستانی به‌صورت رایگان ثبت‌نام کرده‌اند و مشکلی در این زمینه ندارند.

انتهای پیام
captcha