نیروی انتظامی؛ مظهر عدالت و مبارزه با قانون‌گریزی
کد خبر: 3930012
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵

نیروی انتظامی؛ مظهر عدالت و مبارزه با قانون‌گریزی

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نیروی انتظامی مظهر عدالت، مبارزه با قانون‌گریزی و تجاوز به حقوق دیگران است، گفت: سازمان پلیس در تمامی کشورهای جهان در فرآیند تأمین امنیت و مبارزه با تهدیدات آن نقش ایفا می‌کند.

نیروی انتظامی مظهر عدالت و مبارزه با قانون گریزیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 28 مهرماه در دیدار فرماندهان رسته‌های مختلف نیروی انتظامی در استان، با بیان اینکه نیروی انتظامی مظهر عدالت، مبارزه با قانون‌گریزی و تجاوز به حقوق دیگران است، گفت: سازمان پلیس در تمامی کشورهای جهان در فرآیند تأمین امنیت و مبارزه با تهدیدات آن نقش ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: این نیرو که محبوب مردم است به مثابه یکی از نهادهای مهم و بنیادین اجتماعی دارای وظایف و مأموریت‌ها در فرآیند امنیت و مراقبت از آن را دارد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم‌ با اشاره به ایفای نقش پلیس در عرصه‌های مختلف و حوادث غیر مترقبه و سوانح گفت: براساس اسناد بالا‌دستی و از دیدگاه الگوی توسعه پایدار و چشم‌انداز آن ماهیتی چند بعدی دارد و شرایط تحقق آن هم چند بعدی خواهد بود در این میان وجود امنیت از جایگاه و ویژگی خاص برخوردار است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: جامعه ایمن امروزه خواست تمامی آحاد مردم است و امنیت رفیع‌ترین ارزش در جامعه به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه امنیت شرط لازم برای توسعه پایدار است و توسعه پایدار زمینه‌‌ساز امنیت است، تأکید کرد: امنیت را باید کالایی بدانیم که سرمایه‌گذاری در هر مقطعی برای آن قابل توجیه است. برقراری امنیت لازمه هر جامعه‌ای است که دولت‌ها وظیفه تأمین آن را بر عهده دارند و مردم هم امنیت فیزیکی و رفاه اقتصادی و اجتماعی را از نهادهای سیاسی جامعه مطالبه می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نیروهای مسلح کشورمان به‌ویژه نیروی انتظامی در برقراری و تأمین امنیت پایدار تا پای جان ایستاده‌اند، گفت: امنیت و آرامش کنونی در سایه تلاش‌های شبانه‌روزی این سبز‌پوشان فراهم شده است که باید قدر آن را بدانیم.

انتهای پیام
captcha