برگزاری کارگاه روشنگری «روشنا» در زنجان
کد خبر: 3931102
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵

برگزاری کارگاه روشنگری «روشنا» در زنجان

مدیر روشنگری و عملیات روانی معاونت فرهنگی سپاه زنجان گفت: کارگاه یک روزه توانمندسازی مبلغان، مروجان و مدیران فرهنگی هنری نواحی مقاومت بسیج با عنوان «روشنا» در زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه روشنگری «روشنا» در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، مصطفی دودانگه، مدیر روشنگری و عملیات روانی معاونت فرهنگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، 3 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توجه و دقت در روش‌شناسی و مخاطب‌شناسی در امر تبلیغ و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید از تمام ظرفیت‌ها برای یکپارچه‌سازی ماموریت‌ها در جبهه روشنگری آحاد مختلف جامعه استفاده کرد.

وی از برگزاری کارگاه یک روزه توانمندسازی مبلغان، مروجان فرهنگی نواحی و حوزه‌های مقاومت بسیج خواهران و برادران و مدیران فرهنگی و هنری نواحی مقاومت بسیج با عنوان «روشنا» خبر داد و گفت: این کارگاه اواسط آبان ماه سال جاری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با حضور اساتید مجرب در زنجان برگزار می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: چرایی و فلسفه شبکه روشنگری، امید آفرینی و ایجاد فضای واقع‌بینانه به آینده انقلاب، بسط گفتمان مقاومت و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، مهدویت و ارتباط بین اقتصاد و فرهنگ را از محورهای کارگاه روشنا برشمرد و گفت: این کارگاه جهادی بزرگ است که اعضای اصلی آن مدرس، مبلغ، راوی و روشنگر با انگیزه‌ای جهادی در این طرح شرکت و در راستای افزایش بصیرت در جامعه تلاش می‌کنند.

مدیر روشنگری و عملیات روانی معاونت فرهنگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: کارگاه روشنا در نظر دارد با ایجاد و استفاده از ظرفیت فرهنگی و توانمندسازی فعالان فرهنگی در خصوص فعالیت جوانان مومن انقلابی‌ در فضای مجازی و ایجاد بستر فعالیت فرهنگی و مذهبی از ابزار هنر و فضای مجازی در راستای روشنگری در آحاد مردم استفاده مناسب کند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این کارگاه تقویت شبکه روشنگری، تبیین و گفتمان‌سازی فرمایشات و تدابیر ولایت و مقام معظم رهبری و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: با توجه به دسترسی افراد جامعه به فضای مجازی و همچنین افزایش هجمه‌ها و شبهات دشمن در این عرصه نیازمند تلاش بیشتر و افزایش بصیرت و روشنگری هستیم.

دودانگه با تاکید بر اهمیت هنر و استفاده از فضای مجازی در شرایط کرونایی افزود: یکی از ابزارهای مهم برای حفظ انقلاب، استفاده صحیح  از فضای مجازی و هنر است و باید با فعالیت و خدمات انقلابی و جهادی قدردان این انقلاب به واسطه نعمت ولایت فقیه بود. همچنین هنر وسیله‌ای ارزشمند برای نشان دادن روحیات سردار دل‌ها است و ما باید سیره و زندگی حماسی، اخلاقی، رفتاری و روحیه مردم‌داری این شهید والامقام را با ساخت فیلم، مستند و کتاب به تصویر کشیده و در این راستا از ظرفیت هنر استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha